söndag 11 maj 2008

fincykling

Sweet-Amanda (a.k.a. Bravo-Beröm-Amanda) och jag gick på teater i fredags. Skrikteater med svåra teaterhögskolevibbar (Sorry, Insight. Det spelar ingen roll om man har ett roligt koncept. Hade man gett den där föreställningen ett lavemang hade man kunnat spela den i en tändsticksask). Och eftersom vi är vuxna och får bestämma själva stack vi rätt snabbt och gick till Debaser och drack för många öl istället. Och bestämde oss för att vi nog behövde ta oss ut på landet.

Så i lördags morse satte vi cyklarna på tåget och åkte upp till Helsingborg och sedan har vi i princip suttit på sadlarna i två dagar. Med avbrott för kaffe och kakfat (en stor produkt på landet i nordvästra Skåne), besök på Nemesis, försök att käka middag på Strand Hotell i Arild (Tyvärr är vi fullbokade ikväll = Nej, för helvete. Inte kan vi släppa in två svettiga cyklister bland golf-parnassen i matsalen), Vin och Picknick på stranden, B&B med tveksam estetik (A gick i spinn) och lite annat.

Sweet-Amanda cyklade som vanligt på, den av Capitano kallade, Hippie-cykeln med gott om plats för packning. Själv åkte jag fixie och kunde alltså inte ta någon packning alls ;-) Och förutom detta bonus gick det utmärkt att cykla långt med den. Ett litet dilemma dock; nedförsbackar... Jävlar i mig så man får försöka bromsa. Att skidda är liksom inte att tänka på när backarna är kilometerlånga. Nästa gång jag ska på utflykt skruvar jag på en broms.

/Stambecco ( lätt rosafärgad )




8 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

”Sweet Amanda” är generellt en CKRM-favorit, starka ben och alltid vid gott mod på sadeln.

I övrigt är väl dina neråtbacken-problem bara bra, så tillvida att nya muskelgrupper vaknar till liv i benen?

Och förresten, på sista fotot saknar jag en tribetauering på din högra axel för att bilden skall bli fulländad - på g, eller sitter det en på andra axeln?

/Capitano

Plast sa...

Hurru, gubben
Ser du mig med en tribal har du min tillåtelse att slå ihjäl mig (eller skicka mig med enkel biljett till Göteborg...).

/Stambecco

Anonym sa...

Så ska det se ut, ja. Cykling när det är som bäst.

Hur ser det ut nu i veckan? Skulle kunna tänka mig kortare rundor kvällstid och har inget emot sällskap. Gillar även resor, lugna hemmakvällar och revbensspjäll.

/Piccolo

Plast sa...

Min vecka är så fullsmockad med roligt jobb och angelägen fritid att jag möjligen kommer att hinna med en spontantur...
För min del blir det inget organiserat för än på söndag. Då skulle jag å andra sidan gärna köra en CKRM-classico: Ystad- Malmö

/Stambecco

(Ps. Piccolo, har inte du någon identitet på bloggen? Det ska du ha. Vi vill ha dina inlägg förstasidan!)

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Ambitionen är på topp, dock tyvärr inte min nacke som har fastnat i nån slags spärr. Siktar på en onsdagsrunda till att börja med i alla fall.

Klart Piccolo ska ha ett bloggid, det får vi ordna.

/C

Anonym sa...

Onsdagsrunda låter mycket intressant, fast nu när jag börjar titta närmare på vad jag har planerat att hinna med denna vecka, blir jag tveksam...

Låt oss hålla det öppet. Det skulle kunna fungera.

Ett blogg-id på denna eminenta blogg skulle f.ö. vara en ära!

/piccolo

Plast sa...

Piccolo,

Skicka mig en mailadress så fixar vi det.
Bertil@nomaden.net

Anonym sa...

Ja, skicka mig en adress också så kopplar jag en "piccolo snabel-a ckrm.nu-adress med vidarebefodran till din nuvarande adress.


/Roger
compagno snabel-a ckrm.nu