onsdag 14 maj 2008

Profilera profilen …



Överst ser ni banprofilen för Vättern Runt, not.
Det är profilen för etapp 15 och under den etapp 14 i årets Giro d'Italia.
Hade man klarat EN backe?
De går av stapeln den 24-25/5, dvs. nästa helg och då kommer jag att göra allt för att få höra och se Vacchi och Adamsson kommentera det hela, kolla in målgångsbackarna!. Sir Tobys or whatever. Haka på nån?

Idag cyklar de etapp 5 och Pellizotti leder med Danilo Di Luca (som är min troliga vinnare i år) på tredje plats.
Gustav Larsson, som i år är en av två kaptener i CSC och går för sammandraget, ligger på en hedersam 13:e plats, 28 sekunder efter.
(Bäckstedt är tyvärr distanserad, ligger 27 MINUTER efter, troligen satsar han endast på hjälprytteri och kanske en etappvinst.)

I år ser jag det annars på norsk kanal via nätet eftersom jag blev av med Eurosport.
Vill ni kolla, klicka här.
(Ni som sitter på jubbet kan ju ha på det i bakgrunden med hörlurar på?)

Nedan ser ni den egentliga Vätternruntprofilen, easy as pie liksom.

/Capitano

7 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Nej, jag ska inte kommentera mitt eget inlägg.
Tänkte bara höra om någon hänger med mig en runda vid 17.30-tiden?

/C

piccolo sa...

Jag skaffade ett comhem-abo över sommaren när jag insåg att jag kommer att vara här både under girot och touren. Vissa etapper ser man dock med fördel i sällskap med andra på lokal. Andra etapper missar man för att man ska på dop...

Inte heller kan jag cykla idag. Någon ondsint jävel har stängt in mig i en liten bur med en dator och några ordböcker och jag blir tydligen inte utsläppt förrän på fredag. Söndagsrunda till eller från Ystad låter dock väldigt lockande i nuläget.

/piccolo

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

What? Hur då? Vad för abo? Kan man köpa bara över sommarn? Vad kostar det? Måste ha!

Ondsinta jävlar hjälps vi åt så gott vi kan mot. Hitta den fan, ställ ut han på gatan så kör vi över honom.

Hörs om söndag om inte annat.

/C

piccolo sa...

Teckna helt enkelt ett abo på "medium 8 favoriter" hos comhem. Det kostar 159 kr/månad och fixar man digitalboxen på annat håll, så blir bindningstiden bara en månad.

Köp sedan en box begagnat på Blocket för 200 kr, men kolla så att den funkar med comhem, http://www.comhem.se/portal/comhem/tv_digitalbox)

Är det värt det? Nja, ja, jo. Det var i alla fall kul att se David Millar precis slänga sin cykel över kravallstaketet efter att växlarna havererat 500 meter före målgång!

/piccolo

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Tack Piccolo, jag ska genast undersöka saken.

Kom f.ö. just hem från en liten 3milstur i kvällssolen, skönt värre.

/C

Anonym sa...

Jag skulle också vilja rekommendera det brutala bergstempot som går på måndagen den 26e. Mitt bud på totalvinnare är Contador som är en betydligt bättre tempoåkare än Di Luca.

MVH

Martin

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Du har säkert rätt, jag brukar nämligen alltid ha fel när jag gissar vinnare. Men vi får väl se.

Och 26:e ska jag absolut se.

/C