fredag 6 februari 2009

Kulturkrock! Malmö vs Vitryssland...


Delar av CKRM hade en glad kväll i Malmö arena igår. 7- 1 till juniorerna och en fantastisk stämning som jag inte tror mig upplevt någonsin under en hockeymatch tidigare! Fredagen den 13:e februari går nästa hemmamatch av stapeln och det skulle ju vara kul att uppleva det här igen...

Men...

Nu är det ju så att Belarus Free Theatre också är i stan och lockar med Harold Pinter. Och vitrysk fest... Och uppläsning av vitrysk poesi! Oj oj oj! Vad göra? Vad ska man välja? Vitryssland är ju dessutom nästan Ukraina...

Vad säger ni, kamrater? En CKRM-afton i vitrysk anda?


Kommentera...

Här kan man läsa om teatern...
http://inkonst.com/merinfo.php?id=761

...och festen.
http://inkonst.com/merinfo.php?id=803

6 kommentarer:

Plast sa...

Luften är fri!

Plast sa...

Vad gäller Hockey vs. Vitrysk teater är mitt svar givet. Jag gör vad som helst istället för Hockey. Detssutom borde det väl även för Gotländska hockeysuporters göra ont som fan att nämna vitryssland och hockey i samma paragraf... 2002 var jag snäppet mindre konsekvent i mitt hockeyhat och sprang ut i pausen av Romeo och Julia på Eleverket bara för att se en pajas från Surahammar ducka för ett skott som min radiostyrda apskalle hade plockat... Kanske var det där det sista tillkämpade intresset dog?

Anonym sa...

Jag har förstått att ett gäng av CKRM har barn i helgen så vi får väl se vart det bär. Det blir kanske ingen jättestor uppslutning kring varken det ena eller andra....

/r

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Apropå ”cykelbloggar” så har de nu lagt upp lite info om CKRM.
Vi tackar
och läsa kan man göra här:
http://cykelbloggar.blogspot.com/

/C

Anonym sa...

Är det bara jag som tycker att den bakåtböjda mannen liknar Armstrong?

Anonym sa...

Skånska hockeylag?
Som att säga cyklister från antarktis. Finns inte.

Finn mig veterligen bara ett hockeylag som haft även en cykelsektion, och det är givetvis stolta SSK.

Kul grej ni startat, behövs verkligen motpoler till vissa cykelgäng som, ska vi säga, tappat självdistansen i takt med att konformiteten cementerats..