onsdag 28 maj 2008

Plan de Västra Kärrstorp


Knutas fick enligt uppgift några mil i benen på egen hand och Plast ville hem till idéernas stad (ja, så heter den officiellt). Kvar för att representera CKRM:s solkiga färger var jag, Capitano och den mytomspunne Björn, som jag länge trodde var en fantasiprodukt av Capitanos galna hjärna. Så icke.

Vi satte av i god fart mot Svedala på tvättbrädevägen parallellt med motorvägen och tog sedan en runda runt Lilla Svedala och Västra Kärrstorp. Med sina 67 m över havet måste väl ändå Västra Kärrstorp vara Svedala kommuns svar på Plan de Corones eller Kronplatz?

Även om vi var nöjda med Björns jämna och starka cykling, var vi ändå inte sena med att byta ut honom i Arrie mot en elitman som ville ha sällskap in till Malmö. Den nya gruppetton fortsatte på 101:an medan Björn satte av mot Vellinge för några extra mil. Var det kanske han som bytte ut oss? Nej, nej, nej, så kan det inte vara...

/Piccolo

5 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Jajjemen, Björn satt fint på cykeln, lugn och med på rullen hela tiden. Ska bli kul att se om vi kan få till en fungerande gruppetto på Ringsjön i helgen, vi kan ju faktiskt bli sex man och då lär ju inte 12 mil vara nått större besvär.

/C

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Förresten, den där ”elitcyklisten”, inte var det så mycket med honom? Mest snack tycker jag, jag menar vi rastade ju honom ganska lätt ;–]

/C

Plast sa...

Just for the record, Piccolo.
Jag trodde faktiskt rätt länge att du var en - om inte fantasifigur - så i vart fall en gäckande skugga. Jag kopplade inte ihop killen som pratade på boggen med den långe man vi hälsat på utanför På Besök. Det var inte för än du dök upp på Förortsrundan förra året jag slutade tvivla... :-)

Hils
Stambecco

piccolo sa...

Hahaha! Skojigt. Men det är klart, om man inte passar sig så kan man lätt få för sig att att Plast, Stambecco och B. är en och samma person. Ni har själva skapat detta kaos:-)

Bara för att spä på det hela: min låtsaskompis' start i Ringsjön runt hänger lite löst för tillfället. Förkylning och sånt, så vi får se hur det blir.

/Piccolo

Bosco sa...

Grymt kul att man äntligen hängt med på en runda. Hade varit schysst att köra ringsjön ihop också. Ska kolla upp saken under dagen...