tisdag 6 maj 2008

Se på mig!

Förutom tröjor av ull från misshandlade djur finns det andra plagg jag har svårt att förlika mig med.

Igår hejade jag på dagiset Spadens team i det mycket folkliga östrogenloppet Vårruset runt Pildammarna. Oss emellan var det väl bara ett par hundratal som levde upp till begreppet "rusa". Andra föredrog en stillsam och värdig parkpromenad (fast med nummerlapp på magen). Fine with me! Döden lär hinna ikapp oss alla oavsett hur fort vi tar oss fram.

Men på tal om värdigt alltså: Eftersom mitt team, i folklig anda, spred ut sig över hela registret - från full fart till maklig lunk - fick man ju se några tusen passera picknick-filten. Och det var värst vad det var populärt med reflexvästar!
I eftermiddagssolen. Promenerandes. I en park. Med avstängda stigar.
Vad är grejen? Fick ni inte vara skol-poliser som små?



/Stambecco

6 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Själv fick jag härförleden av min far, som är jägare, en dylik med en stor röd triangel på vari en tecknad älg syns. Texten lyder: ”Faran är större än du tror, älgskadefondsföreningen. www.aelgen.se”
Stiligt värre apropå allt snyggsnack.

/C

Plast sa...

Älgfaran i Malmös parker har jag dock alltid ansett överdriven...
:-)

Men helvete, kapar´n vad jag vill se dig i den västen! Du vet ju att jag alltid misstänkt ätt du har en jägare i dig som vill komma ut. (och då pratar jag bara om att döda djur, så att ingen går loss och spekulerar vidare på det...)
/stambecco

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Nä precis, spekulationer åt andra håll betackar jag mig för, det anstår liksom inte en sann kapare.

/C

Anonym sa...

Jag såg en tant cykla med sådan i klaraste solsken på cyklebanan längs med Kungsgatan i Malmö. Jag fattar ingenting. Vad är det för mening med reflexer i dagsljus?

Dramadrottningen sa...

Breaking news! Det är sjuksköterskor som markerar stt strejkande genom att ha sådana västar. Säger min kollega.

Plast sa...

Det klarnar inte i min skalle i ändå. Reflexväst som symbol för...?

/
Plast