fredag 16 maj 2008

Tuffa till sig?


Livet leker(!?)
Och på måndag ser vi Nick Cave i nån dansk huvudstad …
Dock är det ju en helg däremellan och kanonväder aviserat
m.a.o. cykling.
Framförallt har jag ett längre och tuffare upplägg gällande söndagen.
(På lördag kör jag lite lätt under dan, haka den som vill, men ring mig inte innan 12!)
Söndagsupplägget ser ni på kartan:
Tåg till Svedala-cykling ner till Ystad-därefter upp mot Tomelilla-snedda mot Sjöbo- och sedan rätt hem. (Beroende på pigghet kan vi ju faktisk skita i tåget, eller hur?)
Nånstans i Tomelillatrakten hakar Björn och hans kompis på (om logistiken funkar eftersom de då har sovit över nånstans på Österlen) och är på väg hem. Vi kan bli en ordentlig klunga på hemvägen om alla är med.
Är ni?
(När man ser på kartan såhär ser det ju lite löjligt ut…)

I övrigt har Plast tipsat om lördagskvällsövning alá teater … känsligt kapitel förvisso, men eftersom det är Institutets sista variant av sitt Romartema (därmed denna gång själva rikets fall) och entrén endast är en hundring och att det finns bira tillgängligt hela kvällen och att det troligen blir sent och att vi just ska cykla långt dan efter så, kanske ändå?

Vad sägs?

/Capitano

9 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Anders verkar vara med imorrn efter tolv nån gång.
Ingen annan?

/C

Anonym sa...

Lite för lång tur för mig som MÅSTE vara i närheten av en TV vid tre. Sista omgången i serie A. Och Roma är bara en enda jävla pinne efter Inter.
(Jag försöker att göra som Malena på finfina bloggen junivallen och tänka midre på den kommande matchen och mer på att Roma ligger 38 poäng före Lazio ;-)

/Plast

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Rom hit och Rom dit - kanske Roms fall ikväll är ett förebud om morgondagens match ;–)

Annars nöjer jag mig också med en enkel Ystad-Malmörunda imorgom ety jag just kom hem från en fin femmilstripp med Anders och Peter.

/C

piccolo sa...

Det låter visserligen långt, men inte omöjligt. Eftersom det är en hyfsat lång runda, borde man kanske börja lite tidigare än normalt?

Ni som har argument för eller emot upplägget, kan ju diskutera ihop er. För egen del spelar det inte så stor roll hur det blir, huvudsaken är att det blir av. Jag vill cykla!

/Piccolo

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Som sagt Piccolo, jag nöjer mig nog med tåg till Ystad och cykling längs kusten hem. Kan ju kolla om Björn & Co kanske kan ta sig dit också så att vi blir några stycken

Tåg avgår 11.15 eller 12.15, vad passar er bäst? Resan dit tar 48 minuter.

/C

piccolo sa...

Det låter bra för min del. Jag röstar för 11:15. En alternativ sträckning, om det skulle kännas för öppet och blåsigt nere vid kusten, är att köra (ungefär) Ystad - Svarte - Skivarp - Skurup - Svaneholm - Häckeberga - Assartorp - Hyby - Bara - Malmö. Ungefär samma avstånd, men med många fina kullar och backar. Men låt oss bråka om det på vägen till YStad.

/Piccolo

Anonym sa...

11.15 it is.

Plast

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Ni har rätt, även om jag brukar viga just söndagar åt råsömn, först så länge jag bara mäktar i sängen, sedan, efter frukost, fortsättningssömn på balkongen (för tillfället händer det lätt eftersom jag läser Norén).

Men men, ska jag få till de där 100 milen i benen innan VR så får det bli en uppryckning helt enkelt (just nu endast 57 :–(

Lilleman och jag kan ju f.ö. hoppa på tåget här borta vid viadukten nära oss, det verkar ju korkat att cykla ner till stationen när tåget ändå kör förbi här strax efter? (Apropå många mil menar jag ;–)

Vi ses där 11.15 istället?

/C

piccolo sa...

Visst, 11:15 på Persborg. Längst fram i tåget, för de som stiger på andra ställen.

/piccolo