lördag 24 maj 2008

Uppäten


Vet inte hur det allmänt sett ut med CKRM-cyklingen i helgen men själv gjorde jag en sexmilsrunda i Blekinge idag. Blev först förbicyklad av två grymma typer (nog försökte jag haka på men de försvann innan jag hann stoppa ner vattenflaska och täppa till luckan), därefter blev jag närapå uppäten av en galen hund som plötsligt dök upp vid högerbenet – fanskapet höll på att skrämma livet ur mig.

I övrigt var Sella stenhård idag på Girot, jag som trodde på den gamle Simoni.

/Capitano

11 kommentarer:

Anonym sa...

sjælv hænger jag i Oslo i helgen. Hos sondottern. Så det blir mer barnvagn æn landsvægshoj...

hils
Stambecco

piccolo sa...

Nej, det är dåligt här också på cykelfronten. Dop igår och jobb idag. Kanske, kanske, kanske, ska jag ta en liten tur ikväll.

Nästa helg ska det dock bli bättring. Jag är ju trots allt anmäld till Ringsjön runt.

/Piccolo

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Hoppas det blev nått.
Förresten, hur tänkte du ta dig dit nästa helg? Vi kanske kan synka något?

F.ö. tror jag, efter att ha sett Sella idag igen, att han är rådopad … jag menar se på Simoni, Di Luca osv., de hade ju inte en susning varken igår eller idag.

/C

piccolo sa...

Missade både lördagens och söndagens etapper (ja, jag vet, jag är dum i huvudet). Det har ju visat sig en och annan gång att den, som kör ifrån alla andra så lätt uppför, åker dit i slutändan. Men man är ju trots allt oskyldig tills motsatsen bevisats...

Synkronisering är en bra idé, särskilt för mig då den enda bil jag har tillgång till är upptagen. Pågatåg med 3000 andra cyklister känns inte som en jättebra idé när maxgränsen är 10 cyklar per tåg.

Jag har lekt med tanken att åka på fredagen och sova hos några vänner som bor där uppe, men jag föredrar nog att åka på lördagen om det ändå går en CKRM-fylld bil. En tanke är ju att hyra en maskin. Hur har ni andra som ska vara med tänkt?

/piccolo

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Uppriktigt sagt har jag ingen koll. Vad jag vet är vi tre Kris, Peter o jag. Varken Peter eller jag har bil, men däremot Kris som är utan körkort … kan vi låna den är det lugnt men troligen endast för tre. Två cyklar kan man hänga där bak och den tredje får man packa in i bilen, jag ska kolla med Kris hur det ser ut, det kanske funkar med fyra? Återkommer.

/C

Anonym sa...

Jag tror att det blir svårt med fyra pers/cyklar. Dessvärre är jag i nuläget osäker på mitt egna deltagande. Har rejält ont i ryggen och jobbar på värktabletter.
Återkommer.

Kris(o)

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Aj då, vad trist att höra, och oroväckande. Om det ändå löser sig, det är ju några dagar kvar, så kanske Peter kan - som förra året - låna bil av sin morsa, eller för den delen brorsa? Så åker vi två i varje?

Vi få se helt enkelt.

/C

piccolo sa...

Det ser illa ut på bilfronten med andra ord. Då blir det nog lättast att jag åker upp på fredagen i alla fall, så att ni får plats i en bil. Om ni bara är två och får tag på en bil, så kan jag tänka mig att åka med tillbaka, men det kan vi ju ta senare.

Synd med ryggen, Kris. Hoppas att det ska funka ändå.

/piccolo

Anonym sa...

Vet inte om det blivit nåt missförstånd, trodde jag flaggat för att mitt deltagande var högst osäkert. I vilket fall, jag kommer inte att cykla Ringsjön runt. Jag hinner helt enkelt inte, är upptagen från kl. 13 loppdagen. Sorry.

P.

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

13? Jag trodde det var 17.
Men OK, då vet jag läget … knappt. Det kanske bara blir Piccolo och jag då, beroende på hur det är med Kris rygg, plus Björn och kompis? Kan man pressa Knutas tro? Han har ju trots allt två Ringsjöar i rad nu, det vore väl synd att bryta den sviten bara för att man blivit med flickvän ;–)

/C

piccolo sa...

Jag har fått tag på en ryttare till. Vi kommer visserligen att få hålla honom hårt, så att han inte drar sönder vår lilla klunga men hans far är militär, så han är van vid att ta order.

Det är även dags för Knutas att släppa sargen ;-) Uncle CKRM wants you.

Skriv till mig på piccolo snabela ckrm punkt nu, om någon har en biljett över som ni inte tänker använda. Annars borde det väl att gå och anmäla sig på platsen?

/piccolo