torsdag 17 april 2008

Belgisk runda


Nåja, trots minst sagt kass uppslutning gjorde åtminstone Piccolo och jag en kort tremilstur förbi Oxie ut mot Lockarp och när vi vände hemåt slog motvinden till ordentligt. ”Det känns som Belgien på nått sätt”, sa Piccolo vilket var helt korrekt: platt, grått och blåsigt (dock; så mycket Tom Boonen-feeling hade jag inte). Och som han också sa: "En kort runda är också en runda", eller som Lundell skulle ha uttryckt saken: en inställd runda är också en runda … OCH, som kineserna brukar säga: en vårrulle är också en rulle ;–)

/Capitano

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, gud! Det var inte en av världshistoriens bästa turer, men man behöver dem också på något sätt. Om man sedan är lite barnslig kan man tänka att man sitter med i en utbrytning på Ronde van Vlaandern istället. En utbrytning som visserligen är dömd att misslyckas, men det gör ingenting, för det är ju ändå inte det som det handlar om.

/Piccolo Principe

Plast sa...

Jag rodnar av skam. Men jag har precis börjat ett nytt jobb och det äter tid och energi. Men i helgen åker jag gärna en vända som sagt.

/Plast

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Det är lugnt, du får bara dra lite mer nästa gång ;–)

/C

Anonym sa...

VÅLLULLAL is the shit