söndag 20 april 2008

Velokollen -08


Av den utlovade jätteklungan såg vi inget idag.Och lite manfall får man väl räkna med en solig söndag som denna. Men Jag, Capitano, Piccolo, Anders och Peter skapade i vart fall en kompakt klunga som trotsade motvinden på vägen ner till Trelleborg. Capitano satte ett så furiöst tempo de första kilometrarna att han höll på att knäcka oss andra fullständigt. Inspirerande eller bara odiciplinerat? Gud vet...
Målet var ju den mytomspunna velodromen och Anders hade varit förutseende nog att ta med sig en liten kvast. För jävlar i min lilla låda vad det är glaskross i velon. Tydligen är den vanligaste sysselsättningen i Trelleborg - efter långbollar - just glaskrossning och velodromen en kultplats och ett epicentrum för dessa övningar.
Men vi sopade och plockade och fick till en någorlunda ren slinga som vi körde. Med lika delar skräck för vurpor som punktering. Och ta mig fan om vi inte tog oss därifrån utan både pys och skrubbsår. Snyggt.
Nu vet vi mer om vad vi ska ta tag i först. Främst handlar det om att vara många och ha många piasavakvastar. Sedan lite om tid och tålamod. Men det kommer att bli så fint så fint.

På det hela taget en tur för fin att missa. Sorry kamrater!

/
Stambecco

8 kommentarer:

Jon sa...

Härligt!
När ni ska ta en "sopardag" så hör av er till oss packar vi bilen med så mycket kvastar och manskap som får plats och borstar skiten ur den där banan!

/Jon, www.pistamalmoe.org

Anonym sa...

Ja, det låter fint. Det var synd att missa det. Mina helger är dock knepiga så här i vårbrukstider...

Apropå röjning, kan vi inte låna ihop några bilar och åka ner vardagskväll nu i veckan eller så? Det är ju ljust fram till halv nio mer eller mindre. Sen få vi väl gömma en kvast eller två där nere så att man slipper ha med sig en varje gång.

/r

Anonym sa...

Var det mycket som behöver lagas eller bättras på med bruk och annat?

Kris(O)

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Banan är generellt ojämn och ”studsig" framförallt när man drar på, så tävlingar när man ligger på rulle i hög fart är kanske inte att rekommendera. Däremot kan två åt gången ju starta på varsin sida och köra tre varv för att se vem som kom först över respektive mållinje, samt även ha tidtagning?

(I övrigt har jag för mig att en viss gotlänning skrivit en del om fasta tider osv., men nu var det ett tag sedan man överhuvudtaget såg honom på hoj? Är det ca 15 kvadratmeter stora vårbruket så ansträngande, eller handlar det om annat månne?)

/C

Anonym sa...

Ohoj!

Jag tänkte ta en liten 1-2 timmars runda på torsdag kl. 18 från Södervärn.

/Piccolo

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Hmm, torsdag är det fotboll, som jag iofs inte vet om jag ska se, dessutom en del annat – men ev. ändå, sugen igen efter söndag.

/C

Anonym sa...

Jag kör i vilket fall, men jag tar en runda runt Södervärn och kollar om någon ska med.

/Piccolo

Sånger från nedre botten sa...

Madeleine S berättade att herr Jando numer är mer ute och cyklar än vad han tidigare var. Då tycker undertecknad att han ska ha rätt material i cykeltröjan, ull. I själva verket står dollarn just nu i en så fördelaktig kurs att hela er klubb borde köpa ett snyggt lagställ här:

http://www.portlandcyclewear.com/catalog/item/4628706/5078233.htm

Ni bör ju naturligtvis beställa med print såsom min gode vän Markus gjorde:

http://babylonbybike.blogspot.com/2007/07/snugg-truja.html

http://babylonbybike.blogspot.com/2007/08/nu-nnu-snuggare.html

Herr Jando, jag hoppas att vid tillfälle komma förbi Malmö och då vore trevligt med en cykeltur och ett antal pilsner av god kvalitet.

Vänligen

JL