fredag 11 april 2008

Himmel och Helvete!


"En vårdag i helvetet" kallar den utmärkte Anders Adamson Paris-Roubaix och för de som inte sett tävlingen kan jag berätta att there will be blood... Som Capitano tidigare flaggat för visar Eurosport tyvärr bara en timme nu på söndag ( enligt den notoriskt opålitliga tablån alltså, det kan mycket väl bli betydligt mer om GP-loppen man visar tidigare avgörs snabbare eller regnar bort eller något.). Samling på Sir Tobys söndag,16.30, senast alltså.

Men för att få till en vettig kontrapunkt tänkte jag att vi kunde ägna oss åt lite lokalt söndagscyklande på slätt underlag i solsken. Förslagsvis träffas vi vid Södervärn vid 12.00 och åker en slinga med möjlighet till avhopp efter vägen - det verkar som om några har andra åtaganden under eftermiddagen. Men i vilket fall hinner vi hem och duscha i god tid till helvetet.

Stambecco

7 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Visst, jag är med på söndag kl 12.
Hur länge får vi se.

Och tänk Plast, om vi hade en klubblokal, då hade du kunnat ha hojen där, tillsammans med klädbyte – dusch finns också … vi skulle också kunna ha en massös där ibland, eller hur?

/c

Anonym sa...

Jag är också med på söndag kl. 12, med eller utan massös. P-B tittar jag också gärna på. Var på Södervärn träffas vi?

/piccolo

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Skojar du, Piccolo?
Som vi ser ut?
Du lär hitta oss, jag lovar!

/c

Anonym sa...

Jag hade hoppats på något undanskymt ställe, bakom ett plank eller så.

/piccolo

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Jävlar, vi körde idag också, närapå sex mil igen.
Ses imorrn.

/c

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Alm är med imorrn också, så hittills Plast, jag, Piccolo och Alm.

Ses som sagt.
/C

Anonym sa...

Eftersom jag precis hittat hit blir det lite sena kommentarer...

Namnet "En vårdag i helvetet" lånar Adamsson från den gamla klassiska filmen av Jörgen Leth från 1976. Kan rekommendera den om ni har missat den!

http://www.imdb.com/title/tt0193171/

Apropå Danmark - ni vet väl att danska TV2 ofta visar cykel? T.ex. visade de mycket från just Paris-Roubaix. Den tävlingen ska ju helst följas från skogen i Arenberg åtminstone!

Ha det så bra och vi ses kanske ute på vägarna någon gång.

/Martin