söndag 13 april 2008

dagens


En fin runda i vårvärmen minsann. Plast, Capitano, Kris, Anders och Piccolo mötte upp vid Södervärn och trampade i godan ro en inlandsrunda med orter som Staffanstorp, Kyrkheddinge, Södra Sandby och Lund som rundningsmärken. Någonstans runt 65km stod det på cykeldatorn när vi landade i Malmö igen. Noterbart är att Piccolo inte bara bidrog med spänst och farthållning utan även är ett mycket effektivt vindskydd att gömma sig bakom i klungan. Alla klubbar borde ha en rejält lång cyklist.

Efter tvagning avslutade vi med att se sista biten av Paris-Roubaix. Rätt värdelöst på en krog där alla andra kollar på fotboll. Men ölen var välförtjänt.

(Flickorna på bilden har inget med klubben att göra utan finns bara med som exempel på att folk finns i olika storlekar)

hils
Stambecco

10 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Ja det var en härlig vårrunda och den nyasfalterade cykelvägen vi fick för oss själva upp mot Dalby var grym.

På tre dagar gjorde jag 15 mil, och det betyder just nu 70 kvar till 100 som ju är målet innan sjöjäveln ska besegras – det verkar lugnt.

Ses på vägen.
/C

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Förresten, idag är det vilodag dock kör jag en kortare sväng i morrn, om det inte surregnar eller råblåser. Är på Södervärn kl 18.

/Capitano

Anonym sa...

Ja, det var verkligen mycket fint igår. Vindskyddet bjuder jag gärna på. Även en liten cyklist ger en hel del skydd. Det märks inte minst när det är dags att ta över längst fram och man får hela vinden i ansiktet.

Det var första gången som jag körde mer organiserad klungkörning och det gjorde det hela ännu roligare även om det kräver lite mer koncentration än när man är ute och såscyklar själv. Speciellt i slutet när blodsockernivån började bli låg, kändes det som att jag när som helst skulla kunna ställa till med en klungkrasch, men det kanske är en vanesak också?

Jag ska tyvärr på styrelsemöte här i huset imorgon, så vänta inte på mig. I nuläget ser dock torsdag ut att funka, så om någon är sugen på det, så säg till här.

/Piccolo

PS! Jag har sedan några veckor blivit övertygad om RSS-läsarnas förträfflighet och undrar lite försiktigt om det inte skulle gå att aktivera en sådan här på sidan så att man kan prenumerera på senaste nytt från CKRM. Vad tror ni om det?

u sa...

Sitter också fast i ett styrelsemöte imorgon dessvärre...

Piccolo, du kan få fram RSS på http://cykelklubbenrodamollan.blogspot.com/ vilket är adressen ckrm pekar på.

/r

Anonym sa...

Ah, där nere var den. Tack!

/Piccolo

Plast sa...

Jag är första dagen på ett nytt jobb i morgon och tror inte att jag kan komma ifrån. Men på torsdag har jag ju jobbat där i tre dagar och kan börja ta mig lite friheter...

/Plast

Anonym sa...

Får bli ett morgonpass för mig imorgon. Torsdag kan vara mera aktuellt.

Kris (o)

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Siktet till stora delar inställt på torsdag således.
Kul.

Hör av er innan ni som inte kan.
Min mob: 070-460 65 10

/c

Jon sa...

Hallå!
Vi var var några stycken som i söndags tog oss till Trelleborg för att kolla in den beryktade velodromen..
Kolla www.pistamalmoe.org för fullständig rapport..
Tänkte höra hur det går med era planer på att göra den åkbar?
Eller är det VR som har prio 1 just nu?
Vill ni ha hjälp med arbetet så hör gärna av er till oss, vi ställer gladeligen upp!

/Jon, Pista Malmø

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Oj vad kul att ni är igång, och att se sajten. Personligen är nog prio ett VR, men vi är bara tre som ska cykla där, så mitt tips är att de andra i vår klubb ”tar tag” i det hela. Få se vad vi får för svar på detta?

I vilket fall lär det bli av hursomhelst, ALLA ser ju fram emot det.

/Capitano