tisdag 15 maj 2007

Vacchifavoriter


Jag säger ingenting men här ett utdrag ur en intervju med R. Vacchi på bloggen cykelmuppar.se:

”cykelmuppar.se: Kolfiber-, Aluminium- eller Stålram?
RV: Jag säger nog stålram och det har inte så mycket annat att göra med att det var en sådan jag började med 1976. Stålramen är enligt mig mest följsam och det har förstås att göra med att den inte är lika vridstyv. Handlar det om snygghet och fartkänsla tar jag kolfiber. Och vill jag dessutom ha lite mer tålighet (för stryk) och skönare klang när jag snärtar med fingrarna mot ramen tar jag aluminium.

cykelmuppar.se: Cykel och utrustning?
RV: Det är ruskigt svårt att säga för idag finns hur mycket vackert som helst. Men det är klart att jag tycker Pinarello ligger långt framme och också De Rosa. Gällande utrustning så har jag kört alldeles för lite på Campagnolo under de senaste tio åren för att ha en uppfattning men Shimano som jag kör på fungerar ju klanderfritt. Saunier Duval åker ju i år på SRAM men det har jag aldrig testat.”

/C

Inga kommentarer: