fredag 18 maj 2007

Landskrona runt


Inför nästa helg gäller följande runda, alltså på söndag den 27:e, Start mellan 8-9 varpå det följer åtta fräscha mil.
Kommentera de som kan OCH inte kan.
Bilhjälp är kul, och bra för att stasha grejjer, men inte ett måste eftersom pågatågen kan forsla oss.

Här info:
”I år körs Landskronabygden Runt för 21:a året i följd och deltagarantalet stiger sakta men säkert varje år. Det finns några som kört alla gångerna. Det går bra att köra på en vanlig standardcykel, men visst är det skönt med några växlar när man skall uppför Söderåsen eller i backen efter Ottarpsdalen. Och det är ju
sällan vindstilla här i Skåne. Banorna är oförändrade och man kan välja på tre olika sträckor; 27 km, 40 km
eller 80 km. Hela bansträckningen är asfalterad och går genom omväxlande
skånsk natur när den är som vackrast. 80-km sträckan ger ett utmärkt träningstillfälle för de som skall köra Ringsjön Runt
och Vätternrundan några veckor senare. I depåerna, som ligger i Svalöv, Klåveröd, Halmstadby och Härslöv kan man
fylla sina vattenflaskor, äta lite frukt och sträcka på benen ett slag. Glöm inte hjälmen.

Anmälan; se nedan.

ALLMÄNNA UPPLYSNINGAR
Omklädning: Idrottshallen i Landskrona som öppnas kl 07.00.

Starttid:
Valfri starttid mellan kl 08.00-09.00.

Start och mål:
Idrottsvägen utanför idrottshallen.

Vätskedepåer:
Längs banorna finns 4 depåer som tillhandahåller frukt, dricka och småkakor; Svalöv, Klåveröd, Halmstadby samt Härslöv. Även förtäring efter målgång.

Medalj:
Alla som fullföljer loppet erhåller en speciellt framtagen plakett för Landskronabygden runt. Nytt motiv varje år.

Priser: Bland dem som ärföranmälda utlottas fina priser, bl.a.en cykel
skänkt av Cykel Mekano i Landskrona.

Startavgift:
150 kr (80 km) 100 kr (40 km) samt 75 kr för 27 km. För barn upp till 13 år i föräldrars sällskap; 20 kr oavsett sträcka.

Anmälan:
Sker genom inbetalning till Landskrona Cykelklubbs postgiro 51 29 84 - 6, senast den 19 apmaj 2007. Ange också vilken sträcka Du tänker köra.

Efteranmälan:
Kan göras vid starten. Avgift på 30 kr tillkommer då.

Trafikregler:
Deltagarna åker på egen risk och måste följa gällande trafikregler. Glöm inte cykelhjälmen. Arrangemanget är sanktionerat av Svenska Cykelförbundet och därmed är deltagarna försäkrade under loppet.

Upplysningar:
Kjell Månsson 0418 - 247 46
Bengt Persson 0709-470990”

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena!

Jag stötte ihop med två av CKRMs medlemmar på lokal för någon timme sedan och blev tipsad om er hemsida. Det är alltid trevligt att hitta människor som är lika löjligt intresserade av cykling som en själv och som samtidigt har en avslappnad inställning till den egna cyklingen. Det händer lite för sällan.

Jag skulle tycka att det vore roligt att cykla ihop någon gång. Jag vet inte om jag är mogen för några tävlingar just nu p.g.a. en seg förkylning, men samtidigt har jag varit sugen på Lotta på Åsen-backen länge, så vem vet. Ni kan väl skriva på sidan när det är dags för nästa tur.

/Il piccolo principe eller Johan för de närmast sörjande

Plast sa...

Trevligt Johan,
Vi kör en liten tur i morgon med start i Malmö från Rasmusgatan vid 12.00. Österut mot Svedala, upp mot Dalby och så vidare. Några mil och i rätt lugnt tempo tror jag. Det har varit rätt mycket hostande i klungan ett tag...
har du lust så slå en signal i morgon f.m. 070-6371674.
Annars är du välkommen nästa sväng!

Hils
Stambecco

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Well,

som sagt piccolo principe, kul att du hörde av dig. Rundan i dag blev det inte så mycket bevänt med, dock siktar vi på en sväng i morgon i stället eftersom vädret sägs bli bättre. Du kan också ringa mig på 070-460 65 10.

Annars är ju Landskronarundan ett motionslopp, ingen tävling. Och om inte annat så har kanske förkylningen lagt sig till helgen därefter då det är Ringsjön runt, 12,5 mil.

/capitano

Anonym sa...

Jag ska fundera lite på de olika loppen. Något av dem borde jag kunna klara av.

Jag tänkte också cykla imorgon, men jag ska ta en paus på några timmar i Skurup och umgås lite med min gamla mormor. Jag provar att ringa någon av er innan jag ger mig av. Det är ju inte omöjligt att vi kan ha sällskap en bit på vägen i alla fall.

/piccolo

Plast sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
u sa...

Har någon anmält sig?


/r