fredag 11 maj 2007

Girostart


Hoppla, i morgon startar Giro d’Italia och vi kan följa cyklisterna fram till målgången i Milano den 3 juni. Som jag förstår det får inte Basso starta så favorit är Damiano Cunego i Lampre Fondital, Gilberto Simoni i Sunier Duval eller Danilo Di Luca i Liquigas. Fast egentligen bör vi väl hålla på ukrainaren Popovych trots att han cyklar i det amerikanska Discovery Channel?

Framförallt bör inte etapp 17 den 30 maj missas, då ska man bestiga Monte Zoncolan som har en snittlutning på 11,9%, max 22%!!! samt är ca en mil lång. Där lär troligen en hel del avgöras. (Kanske t.o.m. läge att gå och se tillsammans på nån krog, även om det är på eftermiddagen en onsdag – ta ledigt?)

I övrigt vill jag gärna se ”il Grillo”, Paolo Bettini, åtminstone vinna några spurtetapper.

/C

3 kommentarer:

Anonym sa...

Basso har väl seglat fram som en av sportens mest korkade kroppar med sitt uttalande om att han inte dopat sig men "planerade" att göra det... Nu framstår han både som en fuskare och en korkad lögnare, eller hur. Där epo går in går smartness ut...
/Plast
Och visst; vi håller på Ukraina (även i Eurovision Song Contest!).

Anonym sa...

Anonym=Plast

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Jo synnerligen korkat, så här lät det den 8 maj:

"Jag har aldrig använt mig av förbjudna produkter, och heller inte bloddoping. Jag erkände dock under måndagen att jag ville dopa mig inför Touren 2006". Om de blodpåsar som man misstänker tillhöra Basso säger han: "Blodet är mitt, jag ville använda det i Touren. Jag är redo att ta konsekvenserna för mitt snesteg, men jag har alltid vunnit ren"

Och visst håller vi på på Ukraina även i ESC – bara man slipper se och höra skiten.

/C