tisdag 9 september 2008

Vuelta Emalmö

Hittade nedanstående banprofil åt vår första fasta sträcka på lördag med start på Södervärn kl 13. Själva avslutningen sker, som ni förstår, på ”Backarna”, alltså Kirseberg (ca 6 meter över havet ;–)
Not. Men däremot tänkte jag att de som är med och cyklar (själv kan jag max 2 timmar eftersom jag har min son hemma) efter dusch, kan komma hem till mig och kolla in den grymma avslutningen på den trettonde etappen av Vueltan eftersom jag nu ändå har Eurosport. Ta med bira eller en vinare så kan vi således ha ett litet cykelsamkväm. Naturligtvis gäller det både Pista Malmoe såväl som Team Solde.
Olla Hombres!

/Capitano

12 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

En variant den här lördan vore kanske att köra en sväng som till slut avrundas med att vi kör igenom Soldes onsdagsspurtrunda och det skulle ju betyda att vi behöver få med oss åtminstone någon som har kört den?
I sådana fall kan jag tänka mig att vara med nästa onsdag för att ge lite järn.

På någon?
Snarkus, typ?

/C
(som tydligen blir tvungen att kommentera sina egna inlägg själv…)

Plast sa...

Eftersom jag till vardags parkerar min hoj på en något högre nivå (Lund, 75 meter över havet) är det lite logistik inblandat i mitt klungcyklande. Blogga gärna upp en tänkt rutt, Capitano, så¨kan jag se om jag ska kliva på på vägen eller så...
När det gäller eftermiddagen får jag återkomma. Lider fortfarande en smula efter en långhelg i Berlin...

Stambecco

Anonym sa...

Sorry cykelvänner, hade missat min kalender. Jag tror tyvärr inte att jag kan följa med på lördag. Ska se om jag kan klämma in det men jag hinner inte med någon långrunda.
Annars är tanken genial! Vi kanske skulle se om vi kan hitta lite olika rundor att cykla i framtiden. Vi är ju ett par stycken och alla har säkert en runda dom kan dela med sig av.

Må väl
/ Pontus (Bambino-namnet börjar växa på mig)

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

HALLÅ!

Knutas (som ju åter efterlyst fasta tider) räknar jag utan några som heslt invändningar med på lördag, Björn och Pontus likaså - men hur ser det ut i övrigt? Plast kan vi få med om vi först kör norrut och kanske sedan släpper av innan vi testar Soldebanan som avslutning. Men Peter? Anders? Kristian? Piccolo?

Fast fem är väl OK.

/C

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Hoppsan, där klockade vi av varann Bambino.
Men gör gärna ett försök, du kan ju haka av när du vill.

/C

Anonym sa...

Försöker fixa barnvakt men i skrivande stund är min medverkan osäker.

P.

Martin B sa...

Tackar för inbjudan men på lördag befinne sig Pista Malmø på västkusten för att krossa allt motstånd och visa vad södern går för. Ronde van Retaard som sagt. ha en god tur! /Martin

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Visst fan.
Håll fanan högt, och ha så kul!

/C

Anonym sa...

Jag förstår inte varför det inte skulle finnas några invändningar mot en lördag kl 13 när man själv föreslagit en måndag kl 17. Bristande logik, någon...?
Fasta tider står och faller dessutom inte med en veckas prövotid utan man bestämmer sig för att ha fasta tider och så får man envist bygga ett engagemang kring dessa tider under en längre tid. Uthålligheten verkar räcka en kvart här ibland...
Lördagar kl 13 (och helger) är generellt en dålig tid för mig. Det är ofta andra saker som händer då. Idag är det t ex containerdag i kolonin. Fast de gånger jag kan under helgen skulle å andra sidan kunna bli riktigt kul. Så är det när man är en måndag-till-fredag-slav och har andra grejer än cykling som ska gå runt. Som sådan slav har jag efterlyst en kväll en vardag, t ex måndag kl 17. Jag tänker därför fortsätta försöka få till lite cykling på måndagar när väl förkylningen släppt. Sen får jag väl cykla ensam i värsta fall. Om helgtiden dessutom skulle funka så är det bara ett plus för mig...

/r

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Bristande logik ersätter brist på karaktär ;–)
Jag kör helger kl 13, vardagar när jag kan.

/C

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Förresten handlar det bara om prioriteringar, är en container full av skit viktigare än ett par soliga timmar på sadeln, så är den …

/C

Anonym sa...

Så så...nu får ni väl ändå ta och lugna ner er lite. Nu har vi två fasta tider att välja mellan istället för en. Det är väl bara bra, eller hur?

P.