fredag 5 september 2008

Höst lika med rusk?


Ok, kaffebrödsambitionen är det inget fel på. Likaså dyker jag upp varje gång det vankas öl... CKRM har ett fantastiskt sinne vad gäller fest och flärd. Sommar och sol, rosé och förälskelse, smultron och norsk brandy... Inte backar vi... Men när, undrar jag i mitt stilla sinne, ska CKRM inse att hösten står för dörren...? När ska vi sluta att vänta på vackra sommardagar och Vinho verde-förlustelser och istället klä på oss regnyxorna? Proffsiga Team Solde spurtar varje onsdag och vackra hårda mjuka Pista Malmö ger järnet varje torsdag. Inte vågar man sig på Soldes onsdagar på grund av den tröga andning som man lagt på sig under semestern och inte törs man med ett fixie-race med järnhojgänget när man inte har frambroms... Vad blir kvar?
No more sunny days utan stenhard training i skånska pissregnet säger jag (lite lagom kaxigt). Måndag? Kan det vara en dag att hitta formen på? Stillsam men hård träning för Möllanveteranerna? Hur lägger vi upp höstschemat/-träningen (om vi nu ska ha någon)? Kommentera vänner och compagnos....

12 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Hösten må ”stå för dörren”, men inte fan är den här än. Jag har t.ex. inte sett ett enda gult löv ... i övrigt har jag för mig att det inte är första gången just Compagno lägger upp ambitiösa träningsplaner, sedan brukar det väl bli lite si och så med uppföljningen eller hur?

Visst cyklar jag gärna på måndag, men känner dock att gränsen går vid ruggigt regn i hård vind, då vårdar jag hellre min Vinho Verde-samling ;–)

/C

Anonym sa...

De gånger jag verkligen försökt följa upp träningsplanerna har jag varit mol allena så efter det blir det inte mycket mer uppföljning. Jag är mest inne på en fast tid så att man slipper messa alla fram och tillbaka för minsta lilla cykeltur. Om förkylningen släppt till på måndag så tar jag mig till Södervärn efter jobbet vid 17-rycket cirka. DMI spår fint väder också. Än så länge iaf....

/compagno

Snarkus sa...

Om jag minns och kommer loss från jobb i tid hänger jag mer än gärna med på en tur på måndag, eller någon annan dag! Alltid peppad på att cykla cykla cykla!

u sa...

Det är härligt att höra dig, snarkus. Du ska bara veta att det är ett rostigt gäng som behöver smörjas. Fart och uthållighet lär inte var det bästa. Vissa i klubben konsumerar kultur (och diverse annat misstänker jag) i Berlin just nu. Vissa verkar ännu leva på gamla meriter (de har ju i guds(?) namn genomfört en Vätternrunda) och då behöver man ju inte cykla mer det här året eller så...

Hur som helst så brukar det alltid finnas tvättäkta cykelglädje och en gnutta klungcyklingsteknik med i bilden och det har alltid hittills resulterat i glädjefyllda turer längs landsvägarna. Är vi för få får vi improvisera lite...

Anonym sa...

pontus(bambino?), gustav o jag har nu gått o anmält oss att cykla runt den stora sjön igen, den här gången i ckrm:s namn. Träning måste således påbörjas för att undvika ny katastrof, mer cykling e helt enkelt en briljant idé. Om det finns någon annan i den stolta cykelklubben som e sugen så har vi starttid 20.48. lev väl/// Bosco

Anonym sa...

Tjena boyos!
Fasta träningstider tycker jag låter som en helt lysnade plan!
Jag har missat ett antal träningspass då jag missat alla fina mail från C.

Hur som helst, fasta träningstider på lördagar kanske? Reser ganska mkt i jobbet under veckorna så helger är att föredra för min del. Lördagar känns lite bättre eftersom jag har en tendens att ligga bakfull på söndagar.
Jaja, vi e ju ett par stycken som har nåt att säga om saken men mer träning efterlyses eftersom vi nu lyckats anmäla oss till vätternrundan som ni kan läsa ovan.

Må väl alla
/ Pontus (numera Bambino?)

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Olla Hombres!

Mycket roligt att höra att CKRM representeras i nästa års VR också (själv slickar jag såren ännu). Troligen kommer ni också att putsa sluttiden ordentligt, jag menar nu vet ni ju vad det handlar om. T.ex. är det ju ett antal depåstopp man skulle kunna undvika helt och kanske istället lägga till något eget? Jönköping var ju exempelvis inte mycket att hurra för. Har ni fått starttid?

Annars ska jag försöka cykla på måndag, och då kan vi ju diskutera en fast tid?

/C

Anonym sa...

bambino o jag har disskuterat det hela o kommit fram till att lördagar måste vara den bästa dagen o köra. Cykling på måndag e inte omöjligt, bambino dock i värmland. startiden e preliminärt 20.48... ckrm skärp er o anmäl er med oss. först till jönköping!!!!

bosco

Anonym sa...

Förkylningen är på gång att släppa men någon cykling kan jag inte räkna med idag...

/r

Snarkus sa...

Jag kommer inte hinna idag, dessvärre.

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Det verkar knepigt idag.
Låt oss göra ett försök med fast tid på lördagar då, med början denna. kl 13?

/C

Anonym sa...

Jag är där!

/ Bambino