onsdag 17 september 2008

Till Salu, Crescent & Daccordi

SORRY! BÄGGE HOJARNA ÄR SÅLDA.
Först en klassisk svensk VM-racer.
Historik: 1948 vann Harry Snell VM i Valkenburg på en likadan cykel. Senare samma höst köptes denna cykel i Stockholm, då med dekalen ”Världsmästarcykeln” ditklistrat. Min kompis Anders är den andra ägaren, ocyklad sedan 50-talet. Ett grymt samlar- och/eller renoveringsobjekt.

Storlek 60 cm c/t
Simplex växel (3)
L.A.M. bromsar
Sadel Brooks B 17 Narrow
Hjul, kanttrådsfälgar, aluminium.

Pris: 2000:-



Sedan ett klockrent fixie- eller singelspeedprojekt från sent 80-tal, en italiensk Daccordi.

RAM: reducerad Columbus (klistermärket är borttaget), höjd 59 cm c-c (180-195)
HJUL: Mavic-fälg, tub, campagnolonav, 8-delad krans
VEVPARTI, DREV: Campagnolo
FRAMBROMS: Universal
STYRTAPP: 3 ttt
GAFFEL: Daccordi original
SADELSTOLPE: No name
Jag har även Campa Nuovo Record bakväxel.

Pris: 1500:-

/Capitano

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lite intresserad av den andra hojen, hur kontaktar jag er, eller kontaktar ni mig? :) bigdunder@gmail.com

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Som sagt, jag har skickat till din e-post. Du/ni kan också nå oss genom ”mejla till cykelklubben” på förstasidan.

/C

Anonym sa...

Så smart var inte jag :)

Sånger från nedre botten sa...

Brooks, de gör fortfarande fina sadlar. Nudge, nudge. På deras hemsida finns det en slideshow från fabriken som visar kombinationen av industri och hantverk som ligger bakom tillverkningen av sadlarna än idag.

Anonym sa...

Nedrans.. lite mindre ram och du hade haft en köpare

/B

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Well, den är redan väck!

/C