tisdag 26 augusti 2008

fem mer än...


Tänk att MFF tagit fem poäng mer än ...Ljungskile i år!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag var där i förrgår och såg dem ta en underbar pinne mot centerpartisterna från söderslätt. Mycket starkt gjort …

/C

Plast sa...

Är du ironisk nu, mannen?

/
Stambecco

Unknown sa...

Well, jag kanske är för gammal för att s.a.s. tillhöra den generationen? Det var fruktansvärt jobbigt att se hur spelarna knyter sig, ingen glädje alls ser det ut som, bara frustration. Kamp förvisso, men vad hjälper det. SPARKA ROLLE! (Oops, var jag ironisk igen?)

/C

Anonym sa...

Det kan jag inte tro att han är. När jag är där tar de ingen pinne alls. Ändå kämpar de stenhårt de första två nittiodelarna av matchen...

/r

Plast sa...

En post-ironiker och en fatalist... ;-)
fine!

Ibland tänker jag så här: Allsvenska spelare (och inte minst tränare) tittar på de europeiska topplagen på canal plus. De hör snacket om spelidéer, taktiska dispositioner, strategiska byten, spelar"typer"... Och tror att det går att applicera på en bakgårdsserie som allsvenskan - där topplagen brukar åka på däng av okända österrikiska klubbar i kvalen till europaspel.
De lever med en självbild av att de är Totti, Beckham, Ronaldo... Då kan man bara gå fel.

Alla som blivit omcyklade av ett snitt-50-gäng vet det. Det är skillnad. Och det ska man veta.

Vet de det? Får de höra det?

/Stambecco