onsdag 11 april 2007

Skägg


EN LITEN historia bara. I går eftermiddag såg jag andra etappen av Baskien runt på TV och bestämde mig för att jag bara MÅSTE få ett svar i direktsändning av R. Vacchi (man kan ju SMS:a till honom). Min fråga blev: ”Varför finns det inga skägg i klungan?” Vacchi, som har humor, garvade högt, men egentligen fick jag inget bra svar, han mumlade mest om rakade ben, hans egna skägg osv.

STRAX DÄRPÅ dök det upp ett anonymt SMS-påstående i samma direktsändning, där det påstods att ”man behöver inte ha skägg för att vara manlig”, R.V. refererade detta glatt och jag trodde direkt att det var Plast som gett sig in i leken p.g.a. våra tidigare inlägg i samma anda – men så var inte fallet visade det sig.

OCH – här kommer knäcken, ytterligare en stund senare dyker det upp ett SMS från någon i typ Västerås som undrar: ”Var fan är Vinukorov i klungan idag, har han fått skägg eller?…”

… MEN inte nog med detta, i dag onsdag, såg jag etapp tre och plötsligt, när Vacchi berättar vilka ryttarna i utbrytningen är så säger han att en av dem ju faktiskt nästan har skägg, ”apropå gårdagens diskussion i ämnet”.

ANYWAY, vi som vet vad manbarhet, cykling och det mesta handlar om vet ju att med ett någorlunda schysst skägg kommer man långt. (Om än kanske inte på cykel ;–)

/Capitano

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så, nu är det dax för en liten etik-debatt. Är det verkligen okey att lägga upp bilder på könsdelar på den här sidan?

/Plast

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Självfallet, det handlar om att få till det i vårt heta genusdebattklimat ... fixa den rätta kvoten s.a.s.

/pussyface

Anonym sa...

Gamla gubbar leka bäst, eller vad heter det?

Jag är mäkta imponerad av ert engagemang och även road av den humoristiska underton er blogg präglas av, vilken ju får en att förstå att det hela inte alls är på allvar utan helt enkelt ett sätt att motionera, så som squash eller stavgång!

/Dante

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Hmm ... sonen tar sig ton ser jag.
”Stavgång”? Fy satan.

Detta är lika allvarligt som MFF, Horace Engdahl, Per Nuder osv., dvs. blodigt.

/Capitano

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Dante, min vän.
När du kommer ner till Skåne nästa gång ska du få leka med gubbarna. Du ska få hedersplats i klungan; längst fram!
Kram
Plast

Kashmir sa...

Det viktigaste är väl ändå att arshlet är rakat...