onsdag 18 april 2007

En vacker kväll...


Tre-fuckin-ett. På San Siro. Jag är bara lycklig.
Hur ont gjorde inte fjaskot mot benknäckarna från England sist. Hur söt är inte den honung Totti och Co häller i mitt gap i afton. Brat-gänget Inter utspelade på sin mammas gata. Världens vackraste, krångligaste, bästa och sämsta fotbollslag är alltid bäst när man behöver det som mest. I kväll sjunger vi:
Roma Roma Roma
core de 'sta Città
unico grande amore
de tanta e tanta ggente
che fai sospirà.
Roma Roma Roma
lassace cantà,
da 'sta voce nasce n'coro
so' centomila voci 
ciai fatto 'nnamorà.
Roma Roma bella,
t'ho dipinta io
gialla come er sole
rossa come er core mio
Roma Roma mia
nun te fà 'ncantà
tu sei nata grande
e grande hai da restà
Roma Roma Roma
core de 'sta Città
unico grande amore
de tanta e tanta gente
m'hai fatto 'nammorà

/Sambecco

4 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Var ligger Rom?

/C

Anonym sa...

Runt Trastevere. Följ bara vägen. Vilken väg du vill...

/Sambecco

Anonym sa...

Mitt på Gotland ligger Roma. Men inte visste jag att de spelade fotboll. Och i synnerhet inte att de gjorde det i Italien...

/r

u sa...

Plast, om du någonsin hänger med till Gotland så är ju en bild av dig (och kanske en cykel) klockren framför en Roma-skylt... Roma finns på två ställen i den här världen som jag känner till och du borde se till att ha varit på båda...