fredag 10 augusti 2007

aaaaagh!

Sur idag. På gränsen till bitter.

När jag skulle hämta min SS från potonbryggan vid stationen i Malmö i förmiddags var den borta. Väck. Snodd.
Trots vajerlås och förböner. Bara borta. Tjugofyra timmar lämnade jag den utan uppsikt och... Jag vet; det snos cyklar. Det har drabbat även mig tidigare.
Och det kommer säkert att hända igen.
Men min röda fina Mustang. Som jag med mina egna klumpiga händer strippat och byggt om. Lackat, tvättat, smörjt och fixat... Sur som sagt. Närmast bitter.
Mustangen är ju inte heller vilken hoj som helst utan Capitanos instegsracer och på något vis orsaken till att vi alla cyklar. Ingen Mustang, inget CKRM

Så medlemmar och prospects, populas och ämbetsmän, om ni ser någon på Mustangen har jag INTE lånat ut den och det är er förbannade plikt att rusa ikapp och konfiskera cykeln och ni har också min fulla tillåtelse att göra "tusen nålar" på pissmyran. Minst.

/
Plast

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan. Det är nästan läge för samla ihop ett uppbåd, va? Cykla runt och skräna som en skock cowboys och lyncha alla cykeltjuvar...

Lider med dig, min vän.

/r

Anonym sa...

En monumental skymf mot vår klubb.
Mitt djupa deltagande. Tjära och fjädrar är vad jag förespråkar om personen ifråga åker dit.

P.