fredag 7 november 2008

Jag har sett framtiden


och i den snackar Capitano katalanska med karlskronitisk accent. Jag har nu varit i Girona lite mer än en månad och blir mer och mer övertygad om att det är dags för hela CKRM att flytta hit. Precis som Lance borde vi köpa ett hus och använda som vår vinterbas. Slut med skärmar, kompisarlappar och förfrusna fingrar.

Jag måste krypa till korset och erkänna att jag faktiskt inte har med mig landsvägscykeln hit, utan MTB:n. Det var ett svårt val men jag är, trots de fantastiska asfaltsvägar som jag har sett, övertygad om att det var rätt. De främsta skälen var att min flickvän föredrar att cykla MTB (och sällskap är trevligt) och att jag har försummat MTB:n senaste året och var sugen på att köra lite i terrängen igen.

Det här med självutlösare är inte lätt

När jag var ute första gången höll jag inte mer än i 45 minuter och sedan var jag tvungen att vända för lungorna höll på att sprängas, men det har blivit bättre. Idag blev det 4,5 timme i Les Gavarres som är ett skogsområde som ligger strax öster om Girona. Fina stigar men lite väl komplicerat uppför ibland för mig, men nerför går det galant.


Genom skogen går det en slingrande asfaltsväg som skapar ett visst racersug så jag får nog hyra en racer en helg, bara för att testa.

Adéu!
/Petit

4 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Mycket roligt att höra av dig Piccolo, trots ruggig MTB-cykling. Hör av dig när du kommer hem.

Ska jobba på katalanskan tills vi ses.

/C

Anonym sa...

Fy fan Piccolo.
Själv sitter man här i malmö och drömmer sig bort till en skogsslinga på Österlen som inte är allför långt borta. Men Österlen är ju ingenting mot dina äventyr.

Man kanske ska boka den där MTB-turen till Mallorca..

Peace out
/ Bambino

Sånger från nedre botten sa...

Auotjh, vilken pungspark den sista bilden är. Det var inte snällt.

Anonym sa...

damn man,
plocka fram extrasängen ur garderoben. Jag säger upp mig och liftar ner imorgon!!!

/
Stambecco