fredag 7 mars 2008

sverkerism

Lite slarvigt sådär brukar vi säga att det är ju sååå jääävla dyyyrt på CykelCity i Lund. Fast vet vi det? Jag nöp med mig en katalog när jag var där häromdan och ur den har jag plockat tre random prylar och jämfört med priserna hos två andra pålitliga leverantörer; Racerdepån (Fåglum Karlsson) och Cycklecomponents. Resultatet talar:


Campagnolo Vento:

Cykel City 2495:-
Racerdepån 1950:-
Cyclecomponents 1755:-


Selle Italia C2 Gel Flow:

Cykel City 565:-
Racerdepån 493:-
Cyclecomponents 485:-

Kedja Campa Record 10-delat:

Cykel City 475:-
Racerdepån 412:-
Cyclecomponents 365:-

Okey för att man betalar för att få snacka lite och kan få ett och annat råd och en chans att serva cykeln hos samma lallare man köpte den av. Det kostar lite mer att ha butik; men 740 kr skillnad på ett hjulpar! Eller nästan en hundring på en enkel kedja!!
Det är fan ta mig så nära rån man kommer utan vapen i handen. Jag lägger ner CC. Hej då!

/Stambecco

7 kommentarer:

Anonym sa...

Att vara en medveten konsument är alltid bra. Jag sällar mig till skaran...

P.

Anonym sa...

Hvad er jeres klub kontigent ?
Kan man få licens ?
Kan man blive medlem med en carbon cykel ?

/Röd tuborg

Plast sa...

Klart man kan bli medlem med en Carbon-hoj. Det är bara vår älskade Capitano Ola som är stål-fundamentalist. Men har har så många goda sidor att vi överser med att konservatismen kan dväljas även i en radikal kropp...

Lättaste sättet att gå med i CKRM är att cykla med oss. Hör av dig med en mailadress eller ett mobilnummer så får du ett tips. Vi cyklar i Skåne. Mest.

hils

/Stambecco

Anonym sa...

Bike-components.de är ännu billigare. Men då ska det transporteras från Deutshland och det är inte så miljövänligt, men....

slider sa...

Funderar på att prova www.re-cykel.se Priserna verkar OK, ligger dessutom i Torna-Hällesta. Avhämtning lär vara möjligt. Någon som vet?

Plast sa...

Re-cykel verkar ju inte ha världens största sortiment men priserna är ju lovande.

Och jag kan bara påminna om att Levins Cykel i Staffanstorp ger CKRM-cyklister 20% rabatt i butiken. Och det är fritt fram för läsare av bloggen att tillfälligt ansluta sig till CKRM under själva handlandet om det skulle vara så.

Mr Levin själv är en skön figur som varken är yngling eller byggd som hälsenan på en Kollibri men ett strålande exempel på att landsvägscykling funkar för alla.

Hils
Stambecco

slider sa...

Jag vet inte varför jag tipsade. Själv skruvar jag ju ändå ihop cyklar av e-bay-delar och loppisfynd, Blocketplock och Traderaförvärv. Senast blev det 9,5kg racer för 1800 spänn, trots att både tuberna och styrlindan kommer från CykelCity. Det blir mer mekande än cyklande, och så vill jag nog ha det. Bygger ny en touring-tandem med Peugeot-ram från -78