måndag 31 mars 2008

solo


I dag utgick, med någon halvtimmes mellanrum, inte mindre än tre startgrupper ur CKRM:s breda stall. Från olika platser och i olika riktningar. Själv plågade jag mig i min enmansgrupp runt Dalby och Torna-Hällestad. Bitvis var vinden ingen lek.
Som experiment kan upplägget ha sina poänger, men jag saknade en klunga att gömma mig i emellanåt. Folkets anda och allt det där...
Jag vet inte vad ni tycker, men kanske ska vi försöka att samla ihop oss till lite fler gemensamma turer?

Love/
Stambecco

2 kommentarer:

u sa...

Ja, lite mer samordning skulle inte skada. Men jag tyckte det var riktigt skönt att kasta mig ut i kulingen. Det var faktiskt premiär för min del! Den insnöade påsken sumpade många inplanerade mil för min del. En look-pedal var i stort sett det enda som behövdes justeras efter service/premiärtur.

Jag tror att vi ska försöka planera någon/några av helgens turer under veckan så att man får in det i schemat (trädgårdslandet börjar nämligen pocka på uppmärksamhet). Vi kan väl lägga upp ett inlägg om veckans cykling varje vecka där vi i kommentarerna hittar fram till bästa möjliga gemensamma tid/tider.

Sen så tror jag på fasta tider, i alla fall under veckan. I och med sommartid kan man cykla fram till åtta nu. Måndag och torsdag 18-20 någon? Två olika rutter (som kan förändras med tiden), två olika samlingspunkter (beroende på väderstreck) med några påstigningsplatser på vägen (för lundabor och annat)? Vad tror ni?

Två två-timmars i kombination med en ordentlig tur på helgen... Kanske en utopi för vår klubb men väl värt att sträva efter, eller...?

/r

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Jag är med på alla upplägg, men som förklaring till att vi hitills fått till det så dåligt kan man ju t.ex. ta denna veckan (plus att det blev nyvinter och bla. bla.): ikväll är det hemmapremiär för MFF och på onsdag ska jag lämna hojen till JZ för allmän genomgång.

Annars låter ju måndagar, eller tisdagar (beroende på om långtrippen på helgen blev på söndag eller lördag) som en bra variant, sedan kan man ju ta onsdag eller torsdag därefter.

Behövs det en sittning med karta för att hitta fram till några fasta rundor?

/c