måndag 31 mars 2008

Fahrrad fahren - woche 14...


Hur ser era cyklingsplaner ut i veckan? Ska vi ha några fasta tider under vardagsveckan som man kan försöka hänga upp sig på? Plus att vi försöker planera in en gemensam tur till helgen när/om omständigheterna tillåter. Läs även kommentaren på föregående inlägg.

Jag funderar på en lättare tur ikväll (kulingen från igår sitter ännu i benen) och en senare i veckan, typ torsdag. Generellt är tisdagar dåliga dagar för mig. Denna vecka har jag nog också svårt på onsdag. Jag tänker mig att man är ombytt och att allt klart med hojen kl 18 så att man har två timmar på sig.

Hur funkar det för er? Vad har ni för planer? Berätta i kommentarerna...

/r

6 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Som jag nämnde nyss i förra inlägget så är det hemmapremiär ikväll när IFK Göteborg kommer hit.
Jag lämnar dessutom in hojen på onsdag så jag får nog köra imorrn istället, sedan får jag hoppas att Jozef är klar med hojen innan helgen.

/c

u sa...

Jaha, fotboll, det är sånt man ska tänka på också...

Tisdag funkar dessvärre inte för mig. Inte heller onsdag tror jag. Torsdag ska gå.

När lämnar du cykeln, tidigt eller sent? Jozef är snabb. Du ska nog kunna vara med på torsdag.

Ja, ett växlande schema kan kanske vara något så att många kan komma loss...

Plast sa...

Lite korkad känner jag mig nog eftersom jag initierade debatten... Men jag drar till Berlin och konst-biernalen på onsdag och är inte åter förän tisdag veckan därpå.
Men för fan, en fat tid i veckan tror jag på. Och en fast startplats och så cyklar de som kan och har lust. Som det är nu känns det mest bökigt att börja ringa runt och förhandla om man bara vill trampa några mil. Då hoppar jag på hojen själv eller väljer löpardojjorna i stället.

Har vi en fast vardagstid kan den ju också funka för att lägga upp planer för helgcykling. Och i så fall är ju torsdagar en bättre idé än måndagar?

/
Plast

u sa...

Tisdag och torsdag är kanske de bästa dagarna ändå om man ska få till två dagar. Ska vi satsa på torsdag kl 18?

/r

Anonym sa...

Torsdagar låter bra generellt. Får se hur lång tid tar för Josef med smörjelsen.

Kris

Anonym sa...

Tänker försöka ta mig ut i em/kväll. Är ombytt och har fullpumpade däck kl 18 på Södervärn. Vi kan ju se vilken runda det blir men Olas Svedalasväng är ju nära till hands...


/r