måndag 25 juni 2007

Second Life


Så var Capitanos gamla instegs-racer, den blodröda Mustangen från Telleborg, redo för sitt behagliga pensionärstillvaro som SS-hoj. Ett behagligt och förvånansvärt problemfritt bygge. Cykelcity skruvade ihop hjulet för fyrahundra pengar inklusive singel-satsen och sparade mig priset av en kedjepiska och blodiga knogar. En första tur smakar mer men jag kan också konstatera att Lund inte är den optimala stan att cruisa på 22mm-hjul. Jäva kullersten! Jag får hitta nya vägar...

/Stambecco

2 kommentarer:

u sa...

Snyggt! Blev det 53/16 i utväxling? Vådligt skarp vinkel på sadeln... Har du tänkt att kulorna också ska ha chansen till ett "second life"?

/r

Plast sa...

yes, 53/16 bev det. Kanske inte optimalt om man ska kryssa som en dåre över Manhattan men jag gilar lite känslan av att trampa tre varv för att få upp farten och sedan alltid (?) ha lite till att ge om det skulle behövas. Hade jag valt att fixera hade jag dock valt en annan, mer lättbromsad utväxling... ;-)
Den aggressiva sadellutningen beror nog mest på att ramen egentligen är snäppet för liten för en rese som jag.

/Plast