onsdag 16 september 2009

Kvickast såklart


Under avdelningen, vad vi redan visste men kanske inte direkt bloggat om, kan vi här se hur man nu gjort ett veritabelt test mellan bil, cykel och buss i Malmö, nämligen:
• Malmö central-Nya stadion = cykel 11 min, bil 14 min, buss 23 min
• Rosengård-Torson = cykel 19 min, bil 22 min, buss 34 min
• Värnhem-Kallbadhuset = cykel 12 min, bil 20 min, buss 23 min

Men vi vet ju dessutom att de där cykeltiderna hade vi lätt putsat upp med råge.

/Capitano

2 kommentarer:

Anonym sa...

visst hade vi det, vill dock påpeka att det inte tar några 22 minuter för mig i bil från rosengård till torson heller/B

Pontus sa...

Nä men med cykeln går det betydligt fortare. Han gått in för att försöka mig på att åka snålskjuts på bussar och dylikt. Än så länge har det gått bra.

På så sätt sparar man krafterna till "ensamma" sträckor. Då jävlar går det undan!