fredag 4 juli 2008

Välkommen Lars


Lite extra festligt känns det en dag som den här. Det är inte bara så fint att jag börjar lite semester nu och just har packat ned lite våtdräktmaterial i trunken för supertidig frakt till Split i morgon bitti. Det är dessutom så att klubben hälsar en efterlängtad Lars Svensson välkommen som ny medlem. Hojen är på väg från Uppsala i detta nu och Lars inträde i CKRM innebär också att vi nu har en officiell sektion (eller ska vi kalla det cell, Lars?) i det fagra Vesterbro. Bra att veta när man stannat för länge på Vega någon natt...
För den som inte hängt med Lars tidigare kan jag berätta att han äger många av Piccolos egenskaper som dragman i klungan. Lä utlovas. Samt att han är fullt underförstådd med att en tiomilsrunda värdigast avslutas med ett litet glas rött, italienskt På Besök.
Lars inträde i klubben gör också att chanserna att Madonnas bikinileverantör Les Couleurs Nationales (http://www.studiolcn.com/) kommer att producera en line med cykelkläder har ökat markant.
Välkommen till Malmös Radikala Cykelklubb, Kamrat Lars!

(På down-sidan idag är att vännen Ludwig ringde och frågade om jag ville ha ett access-all-area-pass till Roskilde. Varför händer det bara när man är på väg på semester. Fatta hur mycket Sweet-Amanada skulle ha gillat mig när jag hängt backstage med Nisse Ung! Dagens i-lands... Tja, ni vet...)

/Stambecco

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lars har alltid varit ett av mina favoritnamn. Så...välkommen Lars!

Kashmir

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Olla hombres enchilladas!

Sitter i 40-gradig varme i norra Mallorca (Port de Pollenca) och kollar TDF med Don Miguel (lappjandes pa 100 kalla San Miguel) som ar en 70-arig kung i hotellbranschen just har. Jag borjar bli sur. Velverde i gul troja, Nadal i tennisfinal och EM-guld i fotboll ... Sa till D.M. att nu far ni spanjacker fan slappa till nagot at oss nordbor - tur att Hushovd vann etappen idag.

Annars ska jag hyra en Orbea, spansktillverkad carbonhoj med Campa Veloce-prylar, pa tisdag eller onsdag ar det tankt. Hur fixar jag varmen i backarna? Alles minst sagt gut hittills i vilket fall.

Lars har jag koll pa, libertiner kan vi inte fa for manga av i klubben, eller hur?

Aterkommer senare.

/Capitano

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Olla olla hombres e hombrinas! Rekognoserade billedes bergen som ska bestigas med orbean pa tisdag eller onsdag ... kanske. Det var det javligaste jag upplevt nansin, ibland fick jag peta i ettan for att ens bilfan skulle ta sig upp. Detta maste sjunka in. Fick avenledes lite skramselhicka av bilden i mitt sovrum i dagens Sydis, men kul att de lankade upp bloggen. Muchos patatas!/C

Anonym sa...

Ja, dom där bergen kommer jag faktiskt ihåg, hade samma erfarenhet när vi hyrde bil den där gången för tämligen exakt 20 år sedan. Men vackert var/är det...
Och bilden...ja, det enda som saknas är cykelbyxorna. Åtminstone hade dom suttit fint på Bertil som i mitt tycke har ett härligt sug i blicken.
Ta det lugnt i värmen.

P,

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Mouijo moujito granda montania!

Det grymmaste jag varit med om i cykelsammanhang, Vatternrundan inkludatio. Berattar senare.
Hem i natt.

/C