söndag 20 juli 2008

Storting på gång...


Några dagar i Berlin är alltid en lisa för själen. Så också förra veckans tripp. Sweet-A och jag rullade runt på fetdäck vi hyrt av killarna med cruiser/skate-shopen i kvarteret. Stan är ju som bekant platt och gles och mycket cykelvänlig.
Och med smaken av Berliner och knackwurst kvar som en sen eftermiddags slagskugga över smaklökarna faller det sig självklart att resa frågon om vi inte borde hålla även årets Storting i den tyska huvudstaden? Sista helgen i augusti spelar Eisern Union hemma mot Wuppertaler, flygpriserna är klart överkomliga och vädret finfint (kanske).
Finnes intresse?
/Stambecco

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låter kanon! Klart man är på!

/r

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Berlin är alltid kul (fråga Norén). Dock finns också hittills tre andra varianter; dels den med att ta sig till de blekingska skogarna, äta kräftstjärtssoppa, lassa grillkött en masse kombinerat med varjedagscykling både i skogs-, jordbruks- och havskustmiljö (avslut varje dag i egen insjö [naturpool]), samt även den där varianten som Kristian hade med smålandsäventyret. Dessutom har det ju dryftats om Bornholm återigen. Jag lämnar saken öppen tillsvidare.

/C

Anonym sa...

Barnhelg för min del. Men om det går att ordna så är jag självfallet på...

P.

Plast sa...

Jag är lite lägre fram än Capitano i Norén-runkboken och kan avslöja att Berlin inte alltid är kul (dock är det alltid Berlin i någon menig...).
Men för fan, träningsläger i Blekinge låter som en strålande idé. Kvällsdop i insjöar är det nya svarta. Blogga upp lite prel. datum och så.
Småland är givetvis aningen mer exotiskt, men jag tror att jag skulle våga mig på det också.

/
Stambecco

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Reser till Blekinge i morrn och får då kolla när kåken blir ledig osv. Prel.tider kommer.

/c

Anonym sa...

Hertha Berlin är det enda rätta. Började heja på dem när det gick upp för mig att det fanns en Marx i truppen.

Plast sa...

Herta Berlin har en förmildrande egenskap; de stöttade i hemlighet Union Berlin under kalla krigets dagar. Annarsvetevälfan... Där vi mest hänger - i gamla öst - tror jag inte att Herta har en enda suporter. Sist jag såg dem spelade de mot Verder Bremen och jag lovar att det var Bremen-fans på varenda bar i kvarteren.
Men man kan inte ta ifrån dem att de har en pampig hemma-arena...

/Stambecco