söndag 1 juni 2008

I går, i dag, i morrn


RINGSJÖN igår. Piccolo, Bosco, Pontus och jag. Lätt första fem, tyngre på hemvägen i motvinden. Nu står min dator på 85 mil så några hundra lär det inte bli innan VR och inte fan blir jag en bättre cyklist om jag cyklar 15 mil inom två veckor ( nu återstår bara lite slappcykling för att hålla igång någorlunda) - men benen har i alla fall fått lite cykelsolbränna som ni kan se … och bara det var ju ett mål i sig ;–)


IGÅR också ett underbart framträdande av Tiina Rosenberg på nån promo-
verings-
middag i Lund: mitt under sånggruppen Last Calls uppträdande, med nån sång som hette ”Folkets rättigheter”, går hon fram till scenkanten och helt sonika skäller ut dem, säger att de trampar på vänsterrörelsen, utbringar ett trefalt fuck you samt lämnar lokalen. Trallande idioter och feminister går inte ihop. Mer fuck you:s i den akademiska ankdammen please!


IDAG skiter vi i Sverige–Ukraina och kollar istället sista etappen på Girot. Contador lär ju vinna totalt även om Ricco har en liten chans, men jävlar vad kul det vore om Gustav tog en seger, det är ju också möjligt eftersom han (1.95 lång) är grym på just tempolopp.

I MORRN, är en helt annan dag …

/Capitano

12 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

För att summera Giro d'Italia 2008:
Spanjacken CONTADOR gratuleras till vinsten av Ckrm, eller i alla fall av mig (även om jag alltid föredrar italienska vinnare i alla lopp).
DI LUCA, som var min favorit, höll inte andra året i rad men fan vad grym han var i lördags.
SELLA tror jag helt enkelt var rådopad, hans två vinster i rad på värstingbergsetapperna var bara för mycket, dessutom tvåa dan efter på bergstempot, no way utan hjälpmedel.
BETTINI hade jag gärna unnat en spurtvinst gentemot BENNATI, men vi får väl vänta till VM då han kan ta sin tredje titel i rad.

/C

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Just det, Gustav Larsson gjorde det ritkigt bra, även om jag hade hoppats på topp 10 och en etappvinst på åtminstone någon av tempoloppen.

/C

piccolo sa...

Trots att det har varit lite si så där med bevakningen av girot från min sida, vill jag också passa på att hälsa till Contador. Mest för att han ser bra ut i rosa och lyckades hålla undan emot di Luca, som jag inte är speciellt förtjust i.

Ringsjön gick också helt okej. Det gick fort när man satt i klungan med Capitano, Bosco och Pontus. Jag måste bara lära mig att koppla av lite mer när det går fort. Nu sitter jag och håller mig krampaktigt i styret och spänner mig i största allmänhet och det gör till slut rätt ont i kroppen. Jag behöver lite mer övning i att cykla fort. Mer CKRM-klungcykling ordineras, med andra ord.

Efter rundan fortsatte jag hemåt i maklig takt till Malmö, så det blev en fin tur på sammanlagt 17 mil och jag är hyfsat mör idag.

/Piccolo

Anonym sa...

Förklara gärna varför Sella skulle vara dopad? De två första etappsegrarna tog han efter att ha varit med i långa utbrytningar. Att han sedan vinner över sina utbrytarkollegor är inte så konstigt. Han visade ju i den senare delen av loppet att han tillhörde de absolut bästa klättrarna och att han även kunde matcha de bästa "man mot man".

/M

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Det var sättet han gjorde det på, att dels ligga i utbrytning så länge och ändå ha så mycket krafter och vara så överlägsen, att dessutom göra det två dagar i rad. De senaste åren har det ju också visat sig att när detta sker så är det med hjälp av doping. MEN jag säger ju inte att jag vet, utan tror.

/C

Anonym sa...

Inte för att jag är världens störta fan av ringsjön runt men det var trots allt en riktigt rolig upplevelse.
Kul att prova på lite klungcykling med Capitano, Piccolo och Bosco.

Första 5 gick som smort. Det är en viss skillnad på klungcykling a la 4 personer + mot Boscos och mitt eviga dragande mellan Vellinge och Malmö i oftast kraftig motvind.

För övrigt så är jag riktigt sugen på att komplettera min cykelsamling med en slimmad fixed. Någon som är insatt? Pengar är inte det jag har mest av..

/ Pontus

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Jo det är ju alltid kul om man kan hålla ihop en klunga, ju större desto bättre. Jag menar byter man varje kilometer och är sju åtta man då vilar man ju en sex sju kilometer per varv och då kan det dessutom gå riktigt fort. Sen är det ju en annan sak att man kan bli lite spänd i kroppen av att sitta där i hög fart, och det kan betyda att man får ont nånstans varsomhelst efter ett tag. I vilket fall var ju Bosco och du grymt stabila, riktigt kul.

F.ö. snittade Piccolo o jag 29 i mål och DET tänker jag inte göra på VR, jag ska försöka hålla 25, det får räcka första gången. Vi ses väl kanske däruppe?

/C

Anonym sa...

Bara en liten replik angående Sella och eventuell dopning sedan ska jag vara tyst...

Jag anser att han vann de två första etapperna på det "lätta" sättet - genom att gå iväg i tidiga utbrytningar tillsammans med betydligt sämre bergscyklister. På de hårda bergsetapperna är det ingen stor fördel att ligga kvar i klungan där körningen kan vara betydligt ryckigare och favoriterna tvingas gå på "rött" oftare. Visst var Sellas körning imponerande men han ska inte jämföras med sina utbrytarkamrater utan med de absolut bästa klättrarna (som han visade att han tillhörde).

Visst har cykelsporten varit hårt drabbad av dopning men jag tycker att det är lite trist när en cykelentusiast ventilerar sina dopningsmisstankar så snart någon imponerar på cykelbanan.

Förlåt att jag hetsar upp! Nu har jag iaf fått skriva av mig lite...

/M

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Det är lugnt, bara kul att som sagt ventilera saken. Man har väl blivit lite störd efter de senare årens skit. Hade t.ex. Basso som min absoluta favorit länge och blev bara så jävla besviken. Nåväl, nu brukar det ju visa sig förr eller senare om det vari skit med i spelet, vi får väl se.

Och tyst ska du naturligtvis inte vara, på vår blogg kan du t.o.m. skrika … det gör den bara bättre.

/C

Anonym sa...

Klart vi ses uppe på vätternrundan! Vi kanske kan ta dom första milen tillsammans till och med men Bosco och jag är smått osäkra på när vi ska starta.

Ett snitt på 29 var inte illa, Bosco och jag låg på 29,34 om jag inte missminner mig.
För övrigt så var den extra biten in mot Höör ren katastrof, bara en massa folk på smala vägar och promenerande människor i uppförsbackar.

/ P

Bosco sa...

Hur har ni det med starttiden på vättern egentligen? Om det finns möjlighet till att starta när man vill drar vi nog iväg redan vid 9. hade varit skönt att få en bit avklarad innan tröttheten blir alldeles för överhängande... Bra jobbat alla på ringsjön. Nu e det bara den något större sjön som ska trampas runt också=)
/B

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Sjöjäveln (SJ), kallar jag den kort och gott.

Det där med starttid är ett dilemma. Det beror ju lite på hur man tänker. Vår officiella tid är 00.58. Men om det nu är fri start, (dock måste man ju hämta startlapp osv. senast en timma innan, vilket vi väl gör redan på fredagen under dan) så kan man ju grunna på om det är bäst att starta tidigare, utan sömn och cykling genom HELA natten, bara för att gå i mål tidigare på lördan? Eller om man försöker starta senare, kanske runt tretiden, för att dels få åtminstone lite sömn innan och dels inte behöva cykla just hela natten?

I morrn ska jag gå ner till Bikepro och snacka med killen som tipsat om den fria starttiden. Låt oss återkomma i saken.

/C