söndag 22 juli 2007

Storsudret runt



Häromdagen lånade jag en 80-tals Peugeot och cyklade Storsudret runt (den allra nedersta delen av Gotland för de som inte vet var det ligger). Märkligt nog hade jag motvind på tre håll och medvind på bara ett håll. Uppemot fem mil blev det på mestadels riktigt fina vägar. Jag chansade på en liten strandväg efter Sundre kyrka men det visade sig mynna i riktigt små steniga stigar som får Paris - Roubaix att likna nylagd asfalt. Förvisso höll jag inte några 50 km/h utan snarare 5 km/h på dessa stigar men utan reservslang kändes det som ett riskabelt företag mitt ute i ingenstans. Bara en och annan turistvolvo och ett och annat lamm syntes till...

/r


2 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Härliga bilder och härligt att höra att cyklingen hålls vid liv även under semestern.
Dock kanske MTB nästa gång?

/c

Anonym sa...

Bilder som lär locka ännu fler turister till ön. Framför allt om det innebär en chans att få träffa den djupe snyggingen som spanar ut över horisonten med svårmodig blick...
Alles gute!

P.