lördag 28 juli 2007

Kort – och gott?


• TOUREN, TOUREN, TOUREN, ”kycklingen” från Danmark med gul tröja hemskickad är ju en makalös historia. Ofattbar och dåraktig på alla sätt. Men jag måste ändå säga att jag nu tror att skiten tar skruv på allvar. Blodknarkar du är numer risken 90% att du torskar, för två, tre år sedan var väl den procentsatsen nere på typ 50. Mitt tips om man gillar cykling är att ständigt lyssna på Vacchi (eller läsa hans blogg på kadens.se) och Adamsson som är de enda i landet som har koll på vad som egentligen händer – rata alla andra cykelkom-
mentatorer och allt som skrivs i tidningar, där finns ingen som vet eller kan något ändå.


• A. Timell fortsätter suga på alla håll, precis som t.ex. SVT:s s.k. sportpanel i morgontv. INGEN varken vet eller kan (eller ens är intresserad av) NÅGONTING om cykling, ändå uttalar man sig tvärsäkert om än det ena och precis allt, A.T. är värst eftersom han överhuvudtaget inte kan någonting om någon sport alls. Ta bort.

• Babis från HIF till MFF, hmm… och/eller vänsterbacken Mattias Nylund från norska Ålesund till MFF?
Om man kollar vilka vi har på planen nu, inklusive Harbuzi som ju på bara några få matcher klargjort att han utskåpar Ola. T på mitten, så är väl allt ganska lugnt. Åkeby ska dock väck som jag ser det.


• I övrigt har jag förstått att Rick med familj mår utmärkt på Irland.

/C

Inga kommentarer: