torsdag 19 mars 2009

Vårjävel, kom igen!

DET FÖRSTA man således, och som de flesta naturligtvis redan vet, hädanefter kommer att mötas av när man äntrar Malmö från norr är ett slags mammons tempel i glas, betong och plast. En gigantisk rak och platt fasad som i bästa fall kanske påminner om högskolans orkanenhus och i värsta vilket fascistbygge som helst. Och det är ju en företeelse som kanske ser ut som en tanke att man idag på invigningen har smygpremiär på filmen En shopaholics bekännelser ... vad vet jag, personligen skäms jag. Denna byggnad (den ser ju för fan ut som vilken vidrig bankjävel som helst) ska alltså rimligtvis berätta något om vad för slags stad man inträder i samt ge en ett varmt välkomnande, man baxnar. Är det meningen att man ska bli rädd liksom?


DEN 13/4 äntrar vi istället vår nya fotbollsstadion (vars officiella namn är bannlyst från den här bloggen) för att se ÖIS besegras av ett MFF utan spetskompetens och inspelat system. Låt oss förresten utlysa en liten tävling om vad vi ska kalla den nya arenan? Allt med ”Borg” funkar emellertid inte, ety det självfallet anspelar alldeles för mycket på en viss Hasse. Vad sägs om ”Iljeh-Arena”, not. I vilket fall är det väl dags att skaffa biljetter och då är det blå ståplatssektion i norr som gäller vad jag förstår.


ANNARS ÄR jag mycket sugen på vårens första runda på lördag. Ska jag i sådana fall ta kontakt med Södra Innerstadenskribenten så kan de åter konfirmera vilka mediehoror vi egentligen är? Eller ska vi vänta med det? Jag tänker mig start på Södervärn runt ett. Kommentera alternativt upplägg eller andra funderingar.

/Capitano

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gustav och jag kommer stå redo på lördag vid 13 på södervärn. hoppas på den stora uppslutningen då. Beträffande vår stolta stadion så kommer jag självfallet vara på plats vid premiären (kommer även vara på bortapremiären mot häcken om någon vill ansluta) på vad som borde heta Bossepalatset efter gamle larsson... // Bosco

Plast sa...

Dessvärre har jag varit hos tant Doktorn i veckan och jag kan bara konstatera att män i allmänhet har rätt som skjuter upp sådana saker tills de är i princip döende.
Det var inga roliga saker hon hade att säga; ryggjäveln spökar igen. Rejält.
Någon premiärtur blir det alltså inte och jag flyr västerut och hänger i Oslo i helgen.
Däremot kommer jag givetvis att inviga Stadion. Och det är vad jag kommer att kalla den: Stadion. Kanske Nya Stadion ibland. Men mest Stadion.

piccolo sa...

Trodde länge att jag inte skulle kunna på lördag, men nu har allt löst sig. Står också, oavsett väder, kl. 13 på Södervärn.

Stadion ger jag dock blanka fan i, men jag hoppas att ni vill cykla med mig ändå.

/Piccolo

Unknown sa...

Fotboll var roligare på Bosse Larsson's tid.