lördag 24 mars 2007

Föredömligt...

En presentationstext som inte lämnar mycket i övrigt att önska. Kapten (och Knutas?) skall ha all heder av sitt slit med formuleringarna inpå nattkröken. Och dikten, ja den var lika vacker som bilderna vid bron.
Tveksam är jag dock till att rundan idag var 58 km lång. Min egen dator visade 40 km, dörr till dörr. Någons dator visar med andra ord åt helvete. Men det kan ju såklart också handla om en ren glädjekalkyl.
I vilket fall, jag ser fram emot en säsong fylld av cykling i medvind, en och annan pilsner och annat som hör därtill. Kanske en italiensk afton med tillhörande Amaronevin?
Det här måste väl vara det som hjärnskrynklarna brukar kalla manlig gemenskap...

2 kommentarer:

Capitano sa...

Det stämmer nog att min dator är felinställd. Får kolla upp den senare.

Plast sa...

Eftersom jag började med att cykla från Lund är det sannolikt mina siffror som sökt sig in i Il Capitanos dator.
Själv tappade jag ekermagneten i hell-racet ner mot havet så vad min visar saknar betydelse. Men så är jag ju mer inne i det här för poesin och känslan än för de hårdare data som ibland framhålls som essensen... ;-)