torsdag 26 februari 2009

Mozpit


Stötte ihop med Piccolo på Debaser i afton. Bror hans spelar i bandet som kompar "En Afton Med"-konceptet (han är full av överraskningar...), och vi kom att prata om hans vinteräventyr i Spanien och kadenslust i största allmänhet. Som den livsnjutande - för att inte säga livsmaximerande - klubb vi är...
/ Och sedan satte bandet igång och vi var alla Moz-boys med glidande sexuella preferenser och underbett och fina frissor. Faktum är att någon som kallar sig Princess var fenomenalt bra. Lite som att hon lekte att Morissey var U2 och bankade på den mest bombasiska pukan och manglade gitarrer och finylade. Möcke bra, som Svennis skulle ha sagt. Magnus Carlsson var givetvis också fin men nästan mer Moz än Moz själv../
...hursomhelst: Förra våren möttes vi upp i en folklig klunga första helgen i Mars. För att vi är vi. För att vi bor i södern. För att vägar torkar.
Vad sägs, ska vi sikta på en uppvärmning 7 mars? Med mössa och pumpade däck?
/stambecco

5 kommentarer:

piccolo sa...

Ja, det var skoj med både lite musik och cykelsnack. Det är det nästan alltid.

CKRM-premiär den 7 låter väldigt fint.

/Piccolo

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Jag siktar mer än gärna på den 7:e. Dock; liknar det vädret som idag hoppar jag. Jag vill åtminstone ha torra vägar så länge temperaturen bara ligger runt nollan.

Vi får väl återkomma i saken.

(F.ö. är ju bloggen utmärkt för att ha koll på t.ex. vad medlemmarna pysslar med på fritiden osv. En liten ”skvallerblaska” helt enkelt - det kanske är något vi ska utveckla? Not! Träffade förresten på just Piccolo på väg hem från postjobbet idag, såg duktigt kadenssugen ut.)

/C

Anonym sa...

Jag är med om jag inte skulle ha oturen att fastna på Gotland.

Värmer upp i helgen med ett par mil skog

Förresten, Ola, kila ner i källaren och kolla in nya objektet. Fick tag i en Bianchi årsmodell äldre


/ Pontus

Den 8e Kaptenen sa...

Jag kör gärna, hur långt och hur fort åker ni?

Anonym sa...

Lördagen den 21 mars kommer iaf jag att stå på södervärn kl 13. I ur o skur ska premiärturen ske. Slut upp kamrater så lägger vi några mil bakom oss // Bosco