lördag 27 december 2008

FÖRORTSRUNDA?


Det börjar dra ihop sig till STORTING i CKRM. Planer för vårsäsongens aktiviteter ska läggas ut och trimmas. Tankar på nya träningstider ventileras. Det ska myglas i korridorer och förhandlas inpå nattkrökar.
Men var? Var? Var?
Förra året med 6-dagars i Berlin var ju en monumental framgång såtillvida att vi såg hysteriskt många lopp. Så många att vi blev yra i huvudet faktiskt. Och besluten blev därefter. Nu finns ju inte Berlin-lägenheten kvar i klubben och det skapar ju både ett tomrum och en öppning...
Jag drar mig till minnes ett annat populärt CKRM-arrangemang, nämligen - den idag närmast mytiska - FÖRORTSRUNDAN. Och jag tänker att det väl vore en fin idé kombinera två så fina arrangemang?
29 januari - 3 februari cyklas sexdagars i vår finaste förort Köpenhamn. Varför inte förlägga årets ting till Ballerup SuperArena? Vi kan se lopp, bli yra i huvudet, bjuda med vänner och bekanta och kanske rent av avsluta med en köpenhamnspilsner på natten? Prospect-Lars har en del tips på sådana.
Biljetterna är släppta. Från 115 danska för ståplatserna (och vi står!)

Vad säger ni? Satsar vi på Storting i Köpenhamn 31 januari?

/Stambecco

11 kommentarer:

Anonym sa...

Klart jag är med. Strålande initiativ! Storting och Förortsrunda är dock kanske skilda saker men visst kan Stortinget göras mer publikt. Förortsrundan kan genomföras senare på våren tycker jag.

Capitano och jag diskuterar just nu ett strategisoppmiddagsmöte. Det är kanske motsvarar ett traditionellt Storting.

För övrigt är jag jävligt sugen på 6-dagars i Berlin igen. Någon som har ett golv att sova på?

Jag tycker att CKRM ska skaffa sig ett litet tillhåll i Berlin. Jag lägger gärna en peng varje månad för detta. Någon som är med?

kärlek/compagno

Plast sa...

Vad sägs om en oinredd vind i Friedrichshain, 42 kvadrat för 260 000 kr...
http://www.immobilienscout24.de/findNew.national/resultDialog.go;jsessionid=BC98C042D79F2A7B3B2F7417D93CFFEC.worker2?iac=0&style=is24&is24EC=IS24&results.sortOrderList=14&event%3AdoSortResult=Sortieren&wt_form=1&_s_peprm=simbaFormfindnew_result%3Aisiew

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Som sagt, brilliant upplägg. Jag är självfallet på (och till Danmark behöver man ju inte ens pass ;–) Och det är ju roligare ju fler vi kan bli.

/Capitano
än så länge ...

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Vad tycker du är maxmängd folk på att köpa lgh ihop?

/C

Den 8e Kaptenen sa...

jag fattar inte riktigt, cyklar ni varje lördag? vilken nivå? hur långt? räser?

Simon Busk sa...

Strålande idé att ta er över sundet och hålla storting! Pista malmø kommer sitta ringside med feta cigarrer kastandes stora sedelbuntar på våra championissimos! Att bli yra i skallen är vi experter på, följ med oss i den danska natten och se fram emot en huvudvärk som varar februari igenom...

I övrigt så undrar vi i pistarder stilla om CKRM skall sända några politrucker upp till cykelfilmsfestivalen i göteborg. Jag kan på heder och samvete lova att det blir ett arangemang i helt i eran smak!

Anonym sa...

På när det gäller Köpenhamn. Och skulle det dyka upp nåt riktigt billigt i Berlin så är jag troligtvis på där också.

P.

Snarkus sa...

Som gode Broder Simpe antyder sa kommer Pista Malmoe gora sitt for att oka idrottsligheten pa 6-dagarsevenemanget i Balle(!)rup. Forortsrunda later ocksa nice, sa det hade varit kul att samkora nagot!
Vi kor forresten en alleycat igen den 10/1, hall korpgluggarna oppna sa kommer det info pa var blogg i sinom tid. Alla cyklar och cyklister valkomnas med oppen famn.

Anonym sa...

Talade just med Lars "Danese Gigante" S. som är så på när det gäller Ballerup och dessutom gärna vill guida oss till ett par av sina "det-här-är-ställen-där-du-måste-ha-druckit-en-bajer-innan-du-dör...
Det drar ihop sig till en riktig idrottshelg!
/
Stambecco

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Absolut, och precis som vår vän idrottsforskaren Tobbe Andersson en gång för alla (i sin sjuhundrasidiga avhandling) slagit fast: sport och sprit hör ihop.

/C

piccolo sa...

Jag vill också vara med och leka.

/Piccolo