lördag 6 oktober 2007

Marathon


På sätt och vis är det ju trots allt cykelrelaterat. Sedan några timmar är jag i Astana - sannolikt en av världens konstigaste platser. Mitt ute på den svinkalla stäppen, med hundra mil till allt, har en tokig President bestämt sig för att Kazakstans huvudstad ska ligga. Och på bara några år har man byggt en stad som idag rymmer nästan en miljon människor. Allt är konstgjort, påhittat och fejk. Och här ska det springas marathon idag. Och eftersom allt är fejk är "Astana Golden Autum Marathon" en två kilometer lång slinga i en park...
Hur var det nu, Var Astana det renhårigaste stallet på Touren?
Hils/
Stambecco

3 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt! Rapportera gärna mer från Astana.

För övrigt vill jag meddela att det bara är tre år och tio månader till nästa Paris-Brest-Paris. Det är dags att rannsaka sig själv och ställa obehagliga frågor som: hur ligger jag till i träningen, hur många höjdmeter har jag cyklat denna veckan, ligger jag för mycket på rulle, har jag skaffat reflexväst, skärmar och kompislapp inför vinterns distansträning i snöblask, o.s.v.

Jag försöker att cykla måndag, onsdag och fredag med en lite lugnare utflykt med flickvännen på helgen. Betoningen ligger på försöker. Förra veckan blev det t.ex. bara en tur. Denna veckan ska det dock bli skärpning. Den som är sugen får gärna skicka ett mejl till "ordbov(AT)gmail.com"

/Piccolo

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Ja lägg gärna upp fler bilder om du får tid.
Stället är ju grymt.

/c

Kashmir sa...

En marathon på två kilometer är också en marathon...

P.