fredag 9 november 2007

Säg hej till Fixie!


Så - efter lååång väntan och mycket tjat (cykelcity nomineras härmed till CKRM:s pris för tröttaste undanflykterna och sämsta service!) fick jag mina hjul. Surly-nav, höga Mavic-fälgar, 42/16...
Ett par kvällar har jag ägnat åt att få fransk standard (=kan-själv-standard) att passa med de mått och dimensioner resten av världen använder (Jag är normali ingen förespråkare för varken globaliseringens likriktning, militärens uniformer eller planhushålningens förutsägbarhet. Men när man sågar av den elfte bulten två millimeter undrar man om inte standard är en bra idé?).
Och resultatet är rätt ljuvligt. Provisoriska pedaler, ett styre som jag inte riktigt bestämt hur jag ska kapa, men ändå.
En jungfrufärd gav mersmak. Och eftertanke. Hjälm och handskar är inte så dumt om man är nybörjare på fixed. Jävlar vad hjärnan inte fattar att bromsa är en komlicerad process...

Happy
Stambecco

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt som tusan! Styret ser dock lite farligt/udda ut i nuläget.
Går själv och funderar på en skön ny hoj som i så fall ska fixeras...

/r

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Jisses vad kul, och stiligt värre.
Naturligtvis bör styret snarast kapas och på bilden ser det ut som om styrstammen borde sänkas något för att få till det där sköna ”framåtstuket” (men då kanske sittställningen blir fel?)
Det ska bli askul att prova – får man?

Det är kanske läge sedan att helt enkelt cykla rundor i stadsmiljön stilfullt med våra resp cityhojar?
Liksom glida runt ett gäng bara?

//c

Anonym sa...

Glida är ett ord helt i min smak. Låter som ett behagligt sätt att förflytta sig på.
Och Plast. Mina komplimanger.

P.