torsdag 15 november 2007

Gut Trinken. Bei Sport und Show!



Berlins berömda 6-dagars velodromtävlingar går 2008 24-29 januari. Velodromen ligger på behagligt promenadavstånd (eller tre spårvagnsstopp) från lägenheten på Grunberger Strasse.
Själv tänkte jag mig dit och det skulle ju vara brutalt kul om fler ville liva upp januarimörkret. Jag tänker mig en helkväll på velodromen (tävlingar mellan 18:00 och 02:30) och ett par dagar till andra kulturella aktiviteter (tyvärr är det speluppehåll i regionalliga Nord).
Bokar man redan nu kommer man undan med ca 450 danska för en tripp fredag till måndag. Lägger man till vardagar blir det biligare. En kväll på velodromen kostar 30-50 euro + pilsner. Boendet är lika gratis som det brukar. Pass gäller.

Buss en väg är ju också ett alternativ för den som vill vara snäll mot miljön eller gillar att åka båt i januari...

Intresseanmälningar emottages.

Hils
Plast

2 kommentarer:

Anonym sa...

Berlin är aldrig fel. I synnerhet inte när man surfar på en iPod touch... /r

Anonym sa...

Ja! 6-dagars! Men, nej, jag kommer nog inte att kunna åka dit. Kanske åker jag till Ballerup helgen efter däremot för att kolla in cirkusen där. http://www.6-dages.dk/

/Piccolo