onsdag 7 november 2007

Ge inte upp!


Det spelar faktiskt ingen roll att pro-touren är över och att vi inte heller i år fick något wilde card till CKRM, dopingeländet till trots.
Vi bor i Skåne. Man kan cykla i november. Jag trampade några mil i söndags och även om det märktes att formtoppen ligger några månader bort var det rätt ljuvligt. Lite vind som hade gjort trippen behagligare med draghjälp, men också lite vind som gav god hjälp när färden gick åt rätt håll...
Vårens planerade klubb-lopp kanske vi ska spara till en bättre säsong (typ nästa), men jag är klart öppen för lite helgcykling framöver. När vädret tillåter. Fram till jul. Minst.
Med vind i ryggen.

Stambecco

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har pyspunka fram och det är ganska avslöjande att däcket alltid är tomt... Nåja, får fixa ett par långcykelbyxor men sen så ska det väl gå så länge det inte är slask eller isgata...

/r

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Usch ja. Har fan så dåligt samvete för att detta för min del helt klart blivit den sämsta säsongen hittills. Med ny hoj och allt dessutom! Dock, på lördag ska sonen på kalas kl 14 och, som sagt, ifall det inte blåser 15 m/sek och allmänt är för jävligt så kanske …?

/c

Anonym sa...

Själv har jag i princip cyklat till jobbet varje dag fram till den här veckan, som ju inte direkt bjudit på något cykelväder (var "tvungen" att lämna cykeln på Pennfilm i måndags då det blåste nodlig vind utav bara helvete när jag skulle hem. Det fick bli bussen istället).
Så förvisso är det inte årstiden som sätter några gränser...

P.