tisdag 10 februari 2009

Peter leder


Träffade Peter i morse. Han var på väg till jobbet i full mundering och racern mellan benen. Och därmed kan vi väl enas om att cykelsäsongen för CKRM nu är igång på allvar. Han får ju inte ges hur långt försprång som helst. Och vi bor ju faktiskt i Skåne.
Och på tal om det: SMHI varnar för snöstorm på eftermiddagen, Peter!

Själv åker jag en sväng till Norrland där det lär vara ett par meter snö och några hundra minusgrader just nu. Jag anar att man behöver en - vad fysikerna brukar kalla - fiktiv konstant när man relaterar till vår och cykelsäsong. Och jag tänker att Umeå kan få vara en sådan.
Skotta undan skiten medan jag är borta så tar vi och pumpar däcken och drar ihop en fet vårklunga sedan.

/Stambecco

11 kommentarer:

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

All heder åt Kashmir, dock undrar man ju som sagt hur det går nu på hemvägen i snömotvinden, integralhjälm?

Simon Busk sa...

Hej RödaMöllan!

På fredag är det cykelträff i malmö, pistarderna och kometklubben ifrån staden göteborg skall träffas på På Besök och svinga bägare! Omkring 21.00 snåret möts vi upp och diskuterar campagnolo, epo och andra cykliga-grejer!

Väl Mött!

http://www.pistamalmoe.org/2009/02/kometklubben-kommer/

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Olla Simon!

Jag hoppas att åtminstone delar av CKRM hakar på, själv sticker jag till Blekinge över helgen om nu inte snökaoset fortsätter. (Faktiskt nästan så att jag hoppas på det ;-)

Ha så kul i vilket fall.

/Capitano

Gustav sa...

Hörni... Är ni medvetna om att de CKRMs yngsta tre går och spinner två gånger i veckan? Vätternrundan kommer att gå lätt som en plätt!(?) :)

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

För fan Gustav, därvidlag har jag dåligt samvete - att jag inte informerat om CKRMs ungdomssatsning, som ju sköter sig själv.

Kan inte Björn, Pontus och du skicka varsin bild så ska jag blogga om er satsning på VR -09?

/c

Plast sa...

Du kan få en bild på mig på gymmet också (CKRM:s seniorer), men inomhusträning räknas inte. No Way!
/Stambecco

hogstasovjet@ckrm.nu sa...

Självfallet, det finns bilder på mig inomhus när jag gör både det ena (men kanske inte det andra) så det går naturligtvis bort. Men själva ungdomssidan som sådan menar jag har kanske fått lite för lite utrymme. Låt oss glädjas åt juniorernas seriositet bara.

/o

Plast sa...

O ja, jag gläds!
(och avundas)
((men mest gläds))

Kashmir sa...

Jag kan lova att hemfärden inte var en munter tillställning, hade ingen koll på vädret i morse. Men har man cyklat 30 mil i solsken är 1,5 dito i snöglop (ingen motvind dock, tack och lov) inget att gnälla alltför mycket över.
En något mer adekvat klädsel för dylik väderlek bör dock inhandlas snarast.

Snarkus sa...

Jag räknar med att det flaggas hejvilt på alla södra sveriges cykelbloggar när ni drar igång med turer! Jag vill cykla cykla cykla!

Gustav sa...

Jag ska tala med B och P så att vi alla fixar bilder.

Det känns bra att vara igång med träningen, men tråkigt att den fina cykeln ska stå i lägenheten och vänta på bättre väder. Vi (jag och cykeln) börjar bli sugna på en runda i Skåne!