torsdag 5 april 2007

Vättern, Dagge, Män



Apropå alla tidigare inlägg gällande manlig gemenskap vill jag här bara påvisa riktig sådan. Njut av bilderna när Torbjörn Andersson o jag med mod, kraft och övertygelse i dag fällde några gigantiska björkar som höll på att ta kål på den av Tobbes lador som sedermera kommer att inrymma det fotbollsmuseum vi alla ser fram emot att så småningom få besöka. Nu är det räddat.

I övrigt kan jag berätta att jag befinner mig på klassisk Vätternrundamark ca 500 meter från den asfalt som varje år bär cyklisterna. Och frågan är om jag någonsin vill cykla här? Har aldrig riktigt lyckats lära mig tolka lutningsprocent men en sak är säker, när det väl är backigt så går de inte av för hackor. Så det vill väl till att vi får igång klungan i år för att öka på muskelmassa, lungkapacitet och självförtroendet och därmed vill jag också hylla Knutas inlägg om våra rundor framöver, där han t.o.m. hittat ett nytt: ”Grand Fondo” hade jag nämligen ingen aning om. Dock finns det ett till: ”Landskronabygden runt” den 27:e maj:
http://hem.bredband.net/b110656/

I vilket fall, cykla på där hemma, själv ägnar jag mig åt riktig manbarhet så länge.

/capitano

Inga kommentarer: